ארגון דאעש נטל הערב (שבת) אחריות על ביצוע פיגוע הדקירה בגשר לונדון אמש, בו נדקרו למוות שני בני אדם. מבצע הפיגוע, אוסמה חאן, שחוסל בידי המשטרה, הוגדר על ידי הארגון כ"אחד מלוחמיו". עם זאת, הארגון לא סיפק אף הוכחה לכך שאכן הוא עומד מאחורי הפעולה.



כזכור, כוחות המשטרה הוזעקו סמוך לשעה 14:00 ביום שישי לאולם מוכרי הדגים בקצה הצפוני של גשר לונדון, שם התקיים אירוע חגיגי במסגרת יוזמה של אוניברסיטת קיימברידג' לשיקום אסירים. במקום נכחו כ-150 בני אדם, בהם פעילים למען משפט צדק, אנשי רשות בתי הסוהר ואסירים לשעבר, ביניהם אוסמה חאן (28) שהשתחרר בדצמבר אשתקד.
עדי ראייה סיפרו שמיד כאשר הסתיים האירוע, החל חאן לאיים שהוא מתכוון "לפוצץ את הבניין" ואז החל בריצה לכיוון הדלת כשהוא דוקר עם שני סכינים את מי שעמדו בדרכו או ניסו לעצור אותו. אחרי שחאן יצא לרחוב, ניהלו אחריו מספר אזרחים מרדף קצר.

בצילומים נראה אדם מרסס את המחבל עם מטף כיבוי, בעוד שאחד מעובדי המטבח באולם מוכרי הדגים, שזוהה כאזרח פולני בשם לוקאס, השתמש בשן גדולה של לווייתן שלקח מקיר האולם כדי לרתק את חאן לקרקע על אף שנפצע בידו. אדם נוסף שסייע להשתלט על המחבל היה ג'יימס פורד, אסיר שמרצה מאסר עולם על רצח והיה ביום חופשה מהכלא.
בעת שהיה על הקרקע, האזרחים, ובהם שוטר בלבוש אזרחי, הצליחו לשחרר את הסכינים שהיו מודבקות לידיו של חאן. השוטרים שהגיעו לזירה הרחיקו את האזרחים הגיבורים, אולם באותו רגע ניסה חאן להתרומם וכאשר השוטרים זיהו כי הוא לובש חגורת נפץ חשודה, הם ירו לעברו וחיסלו אותו במקום. בתום האירוע, שהוגדר כפיגוע טרור, התברר כי שני בני אדם נרצחו – ג'ק מוריט, ששימש מדריך בתוכנית של אוניברסיטת קיימברידג', ואישה נוספת - בעוד שלושה בני אדם נוספים נפצעו.
מהפרטים שפורסמו בבריטניה עולה כי עוסמאן חאן היה חבר בתא טרור שבו היו שמונה קיצונים אסלאמים נוספים שנחשף לפני כתשע שנים. חברי התא תכננו להקים מחנה אימונים בפקיסטן, לשלוח מכתבי נפץ, לפגוע בפאבים של קבוצות ימין קיצוני ולבצע מתקפת טרור משולבת בסגנון הפיגועים במומבאיי, כולל נגד הבורסה בלונדון, בתי כנסת ושגרירות ארה"ב. בין השמות שהופיעו ברשימת היעדים היו ראש עיריית לונדון באותה תקופה, כיום ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, ושני רבנים.
חאן הודה בעבירות של תכנון פיגועי טרור ובפברואר 2012 הוא נידון למאסר של לא פחות משמונה שנים "עד שלא יהווה יותר איום על הציבור", אולם באפריל 2013 החליט בית המשפט לקצוב את העונש על 16 עד 18 שנות מאסר ועוד חמש שנים כאסיר ברישיון על תנאי. על אף שבית המשפט קבע כי ועדת השחרורים היא שתקבע את מועד השחרור, חאן יצא מהכלא בדצמבר אשתקד, אולם הוא היה חייב לעטות תג אלקטרוני כל הזמן. בסקוטלנד יארד פתחו בחקירה על מנת לברר כיצד הצליח חאן לבצע את הפיגוע על אף המגבלות שהוטלו עליו.
בשל הפיגוע, הקפיאו אתמול המפלגות את קמפיין הבחירות והפוליטיקאים שיבחו את תפקודם של האזרחים ושל כוחות הביטחון שמנעו מספר גדול יותר של קורבנות. "המדינה הזו לעולם לא תיכנע או תהיה מפולגת או תאוים על ידי התקפה כזו והערכים הבריטיים שלנו ינצחו", הכריז ראש הממשלה ג'ונסון, שגם כינס ישיבה של ועדת החירום הממשלתית.