קוריאה הצפונית הגדילה מפעל הקשור לאתר לייצור טילים ארוכי טווח, כך לפי תמונות לוויין שפורסמו היום (ראשון) ב-NBC, מה שמחזק את ההערכה שבקרוב היא תשוב לבצע ניסויים בטילים שמגיעים עד לארצות הברית. 

בתמונות נראה מבנה ארעי שהוצב במקום, אשר יכול לשמש כמשגר טילים, כך לפי ג'פרי לואיס, חוקר בכיר במכון מידלברי ללימודים בינלאומיים במונטריי. "אנחנו מאמינים שיש פעילות במספר מוקדים, המצביעה על כך שקוריאה הצפונית מניחה תשתית להרחבת תכנית הטילים שלה. מדובר ביותר מערכות, יותר בניינים ויותר יכולות", הוא הסביר.

כזכור, בשנת 2017 הפסיקה פיונגיאנג לקיים ניסויים בטילים גרעיניים ובטילים ארוכי טווח בעקבות המשא ומתן עם ארה"ב, שכלל שתי פגישות בין מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, לבין נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. 
ואולם, בחודש האחרונים הצדדים לא מצליחים להגיע להבנות ולהתקדם במגעים. לפני כשבוע וחצי הודיעה המדינה המסוגרת על ביצוע ניסוי צבאי "משמעותי ביותר" באתר לשיגור לוויינים וטילים ארוכי טווח "סוהא", אותו הבטיחה לסגור במהלך השיחות הרשמיות עם ארצות הברית. מדובר בניסוי השני שערכה המדינה בתוך כשבעה ימים.מספר שעות לאחר ההודעה הרשמית על הניסוי הצבאי אמר נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, כי מקבילו הצפון קוריאני, קים ג'ונג און, מעמיד את עצמו בסכנה "לאבד את הכל" אם ימשיך בגישתו התוקפנית. טראמפ כתב אז בחשבון הטוויטר שלו כי "קים ג'ונג און חכם מדי ויש לו הרבה מה להפסיד. למעשה, הוא יכול להפסיד הכל. הוא חתם מולי על הסכם חזק שעוסק בפירוק מנשק גרעיני כשנפגשנו בסינגפור".