חג החנוכה מביא עמו ברכות ממנהיגים מסביב לעולם, אשר ברובם מציינים את העובדה שגם כיום העם היהודי סובל מאנטישמיות ואירועים אלימים בלתי פוסקים ומבטיחים להמשיך למגר את התופעה הנה כמה מהבולטים שבהם:



נתחיל מהבית, רה"מ בנימין נתניהו, אשר העלה ברכה בטוויטר ובה כתב כי "שמעון החשמונאי הבהיר לאנטיוכוס: ״לא ארץ נוכריה לקחנו ולא ברכוש זרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו, אשר בידי אויבינו בעת מן העיתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר הייתה לנו עת, - הושיבונו נחלת אבותינו". ארץ ישראל לעם ישראל - לנצח נצחים. חג חנוכה שמח לכולכם!". כך נתניהו.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אשר במכתב רשמי מהבית הלבן בירך וכתב כי "במהלך הימים הקרובים, נראה את הזוהר וההתחממות של כל נר מהמנורה שיעזור למלא בתים ולבבות באהבה ואושר. מלאניה ואני שולחים את ברכותינו החמות לאחינו היהודים ואחיותינו בארצות הברית, בישראל, ואלו שחוגגים בעולם כולו".



עוד הוסיף הנשיא טראמפ כי "במשך שמונה לילות, משפחות יהודיות וחברים יתכנסו יחד לצד החנוכייה. מסורת מיוחדת זו התחילה לפני יותר מ -2,000 שנה במהלך כניסה מחדש לבית המקדש בירושלים, לאחר תקופה נידחת שיהודים נרדפו בגלל אמונתם. למרבה הצער, היהודים כיום ממשיכים להתמודד עם צורות שונות של אלימות, שנאה וקנאות ברחבי העולם. אנחנו זוכרים את כל אלה מקהילת "עץ החיים", שחייהם נלקחו בטרגדיה בפיטסבורג, פנסילבניה, באוקטובר האחרון. כאומה אחת, אנו מחוייבים לאהבה ותמיכה לקורבנות, למשפחותיהם ולקהילה, ואנו מתפללים למען המשפחות והקורבנות שימצאו שלום ושלווה במהלך החג. במהלך הימים הקרובים, יעזור הזוהר והחום של כל נר בחנוכייה למלא בתים ולבבות באהבה ואושר".



גם בתו איוואנקה בירכה בחשבון הטוויטר שלה וכתבה: ""חג חנוכה שמח מי ייתן ועונת החגים תתמלא בשמחה אור ואהבה".


ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, השקיע בסרטון שהעלה לטוויטר ואמר "היום מציינים את הנר הראשון של חנוכה. כאן בבית וברחבי העולם קהילות יהודיות מתכנסות לחגוג. כשקרובינו האהובים מתכנסים במשך שמונת הלילות הבאים להדליק את נרות החנוכה, להתפלל, לשחק בסביבונים, ולחגוג את ניצחון האור על החושך". חנוכה הוא סיפור של אהבה ואמונה שמנצחים בניגוד לכל הסיכויים. זוהי תזכורת לכוח האדיר של העם היהודי, וכאן בקנדה זאת הזדמנות להכיר בתרומה הרבה של יהודי המדינה לארצנו. הממשלה שלנו תמיד תהיה לצד הקהילה היהודית הקנדית. בשם משפחתי נאחל חנוכה שמחה לכל מי שחוגג את החג". עוד ציין טרודו כי "נמשיך לצאת נגד אנטישמיות ושנאה בכל צורותיה".


גם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון בירך: "להדליק את המנורה בחלון, ולומר לעולם, כפי שיהודה וקבוצת המכבים הקטנטנה אמרו לאנטיוכוס השלישי ולצבא האדיר כל השנים: 'אנחנו יהודים ואנחנו גאים בכך'. זה מאוד חשוב להישאר גאה. השנים האחרונות לא היו קלות ליהודים. האנטישמיות צוברת פופולריות מבעיתה במדיה, ברחוב ובמיוחד ברשתות החברתיות, האנטישמיים יוצאים ממקום מחבואם. שוב מתרחשת הפצת השנאה והפילוג".


נשיא הודו, נרדרה מודי בירך ואמר "מי יתן ומאורע מיוחד זה יביא יותר את הבהירות והשמחה מאוד. חברי היקר ראש הממשלה נתניהו, חג חנוכה שמח לך ולכל עם ישראל. מי יתן וכולם יהיו בריאים ומשגשגים".


ומי שדאג להפתיע הוא דווקא יו"ר מפלגת הלייבור בבריטניה שאמירותיו כלפיי יהודים נחשבו מסיתים ואף גם אנטישמים בסרטון אמר כי הוא מברך את כל העם היהודי בברכת חג חנוכה שמח: "החג הזה מציינים היהודים את הנס של האור את נס פח השמן. אבל האור הוא לא הנס היחידי ליהודים אלא העובדה שהם מדליקים אותו במשך 2000 שנה. האור נותן תקווה כל כך חשובה. היהודים הם מודל לחיקוי לכולנו".