רוחות מלחמה מנשבות במפרץ הפרסי על רקע חיסול הבכיר האיראני קאסם סולימאני בתקיפה אמריקאית בבגדד הלילה (שישי). המנהיג העליון של איראן האייתוללה עלי חמינאי, שהכריז על שלושה ימי אבל באיראן, איים כי חיסול מפקד כוח קודס יכפיל את המוטיבציה במאבק מול ארצות הברית וישראל. "נקמה מחכה למי שהרג את סולימאני", אמר חמינאי, "מותו הוא מר, אך המאבק ימשיך עד הניצחון, ולהפוך את חיי הפושעים למרים יותר".

בתוך כך, שגרירות ארה"ב בעיראק קראה לכל האזרחים האמריקאים לצאת מעיראק "באופן מיידי", כאשר במקביל צבא בריטניה הודיע על העלאת הכוננות ורמת האבטחה בבסיסיו במזרח התיכון בעקבות ההתנקשות בסולימאני.

נשיא איראן חסן רוחאני אמר כי "ההתנקשות בסולימאני תגרום לטהרן להיות נחושה יותר בהתנגדותה לארצות הברית". בהודעה מטעם משמרות המהפכה נמסר כי "ההנאה של הציונים והאמריקאים תהפוך בתוך זמן קצר לאבל". 

זירת החיסול של קאסם סולימאני. צילום: רשתות ערביות

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הצהיר "נמשיך בדרכו כדי להשיג את מטרותיו". עוד הוסיף נסראללה: "העונש על מחסלי סולימאני יהיה מוטל על כל לוחמינו".

נסראללה מאיים. צילום: רשתות ערביות
נסראללה מאיים. צילום: רשתות ערביות

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, איים גם הוא לאחר התקיפה האמריקאית בשדה התעופה בבגדד וציין כי "הברוטליות והטיפשות של הכוחות הטרוריסטיים האמריקאים בהתנקשות בסולימאני ללא ספק תגדיל את עוצמת המאבק של איראן באזור".

אחמד אל-אסדי, דובר קבוצת המיליציות השיעיות הפרו-איראניות בעיראק, הודיע כי "האויבים האמריקאים והישראלים אחראיים להרג אבו מאהדי אל מוהנדיס וקאסם סולימאני". המתקפה בוצעה בסביבות השעה חצות, כאשר התקבלו דיווחים בטלוויזיה הממלכתית של עיראק, וברשת הלבנונית 'אל-מיאדין' על פיצוצים וקולות של מטוסי קרב שנשמעו באזור.קאסם סולימאני, אשר נהרג בגיל 62, מונה ב-1998 למפקד כוח קודס, הכוח האחראי מטעם משמרות המהפכה לפעיליות הצבאיות שמחוץ לגבולות איראן. הוא נחשב לבעל השפעה גדולה מאוד על ארגוני טרור פרו-איראנים שונים ברחבי המזרח התיכון, ביניהם גם ארגון החיזבאללה.

קייס אל-חזאלי, מנהיג המיליציה השיעית בעיראק א-סייב אל-חאק, הוסיף: "התוצאה הסופית עבור ארה"ב וישראל היא תבוסה". לדבריו, "כל הלוחמים צריכים להיות בכוננות גבוהה לקראת הקרב המתקרב והניצחון הגדול. המחיר עבור דמו של סולימאני מסמל את סוף הנוכחות האמריקאית בעיראק".