הוליווד התרכזה הלילה בטקס פרסי גלובוס הזהב, אולם החל מהיום יופנו המבטים לעבר בית המשפט בניו יורק, שם יחל המשפט המסקרן של המפיק הארווי ויינשטיין, שהיה אחד האנשים החזקים ביותר בתעשיית הקולנוע וכעת מואשם בעבירות של אונס ותקיפה מינית.

ויינשטיין, שמכחיש את המיוחס לו, מואשם בעבירות של אונס מדרגה ראשונה, אונס מדרגה שלישית, תקיפה מינית מכוונת ומעשה מיני פלילי. היום צפוי השופט ג'יימס ברק לפתוח את ההליך המורכב והרגיש של בחירת 12 מושבעים מתוך כ־500 מועמדים לפני שיחל שלב העדויות.

אף שיותר משמונים נשים התלוננו נגדו מאז הפרסומים הראשונים באוקטובר 2017, המשפט הנוכחי עוסק רק בשני מקרים. אחת המתלוננות, שזהותה לא פורסמה, טוענת שוויינשטיין אנס אותה בחדר מלון בניו יורק בשנת 2013, בעוד המתלוננת השנייה, מימי היילי, מאשימה שהוא ביצע בה מעשה מיני בכפייה בדירתו במנהטן בשנת 2006. השתיים צפויות לעמוד על דוכן העדים, יחד עם נשים נוספות.

לקראת המשפט, קיים ויינשטיין ראיון כתוב עם רשת CNN. "השנתיים האחרונות היו אכזריות, וסיפקו לי הזדמנות אדירה לקיים חשבון נפש", כתב. "אני מבין כעת שנשאבתי על ידי העבודה שלי, החברה שלי והרצון שלי להצליח. זה גרם לי להזניח את משפחתי, את היחסים שלי ולפגוע באנשים שסביבי. הייתי בגמילה מאז אוקטובר 2017. למדתי לוותר על הצורך שלי להיות בשליטה".

עם זאת, הוא נמנע שוב מלגלות אמפתיה כלפי הקורבנות. "בעוד יש לי דעות אמפתיות כלפי אנשים רבים, אני פועל לפי עצת עורכי הדין שלי לפני המשפט ולא רוצה להתייחס לכך", אמר.