רבבות מפגינים, רובם יהודים, יחד עם אנשי ציבור, חברי מועצת העיר פריז ופעילי זכויות האדם, יצאו אתמול לרחובות הערים הגדולות בצרפת כדי לדרוש ״צדק לשרה חלימי״. זאת בעקבות החלטת בית המשפט לערעורים לא להעמיד לדין את קובילי טראורה, מוסלמי שרצח באכזריות את חלימי, שגרה בשכנות לו לפני כשלוש שנים.

טראורה פרץ לדירתה של חלימי, אז בת 65, התעלל בה שעות והשליך אותה אל מותה מחלון הקומה השלישית. בית המשפט טען כי הוא לא היה אחראי למעשיו, משום שלקה בטירוף זמני בשל נטילת מנה גדולה של קנאביס.

אלפי המפגינים הנזעמים בכיכר הרפובליקה בפריז קראו: ״עכשיו מספיק לעשן סיגריה של חשיש כדי שתוכלו לרצוח יהודים חופשי״. אחיה של הנרצחת אמר כי השופטת החוקרת דחתה כל עדות וחוות דעת נגדיות של מומחה שהביאה המשפחה.

נציגי ארגוני זכויות אדם שצעדו בהפגנה הזהירו מפני ״תקדים שרה חלימי״, שיעודד מעשי רצח על רקע גזעני ואנטישמי. המארגנים סרבו לערוך הפעם ״הפגנה שקטה״ כמו בעבר. להפגנה אתמול הצטרפו מאות אופנוענים ומכוניות שהקיפו את הכיכר ויצאו אחר כך בשיירה לעבר ביתה של חלימי.

״איננו מאמינים יותר במערכת המשפט בצרפת, עד שלא תוסר החרפה הזאת״, אמר אחד מהם. ״נמשיך להפגין את כוחנו. אי אפשר להתעלם מאיתנו״.