חיצים אמריקאים למזרח התיכון. הנשיא דונלד טראמפ התייחס הלילה בדבריו לשאלות הכתבים להחלטות הגינוי של הפרלמנט העיראקי לחיסול קאסם סולימאני. טראמפ אמר כי במידה והכוחות האמריקאיים ייאלצו לעזוב את עיראק, הסנקציות שיוטלו על בגדד "יגרמו לסנקציות על איראן להיראות חיוורות", לדבריו. עוד הוסיף: "בנינו בעיראק בסיסים בהשקעה של מיליארדי דולרים. לא נעזב לפני שנפוצה על כך מהממשלה המקומית".

המנהיג האמריקאי הוסיף לדבר בטון תוקפני אף כלפיי טהרן, ולפיו "אם נמצא גילויי עויינות כלשהם כלפינו נתקיף את 52 המטרות שדיברתי עליהן, ביניהן גם אתרי מורשת. האם לאיראן מותר לפגוע באתרי המורשת שלנו? לענות ולהרוג את אנשינו? לפוצץ אמריקאיים במטעני צד? לא, זה לא עובד ככה". הוא המשיך בסגנונו המעניין: "אם איראן תגיב, לא נהסס לשלוח לכיוונה את מערכות הנשק החדישות והיפות שלנו".

כמו כן, מדיווח ב"וושינגטון פוסט" עולה כי מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו הפעיל לחץ משמעותי על הנשיא, זאת כדי שיוציא לפועל את החיסול. טראמפ הגיב ואמר כי "עקבתי אישית אחרי סולימאני כבר למעלה מ-18 חודשים".

בזירה הפוליטית המקומית המשיכו הלילה הדיונים סביב נסיון הדחתו של הנשיא. הקונגרס הדמוקרטי ברובו צפוי להעלות הצעה להגבלת המתקפה על איראן, אולם נראה כי יתקשה להעבירה גם בבית העליון שנחשב רפובליקני. פרשנים פוליטיים במדינה העלו את האפשרות כי החיסול נועד להסית אש מהליך ההדחה, והביעו חשש כי החיסול המשמעותי יאלץ את עיראק לנקוט עמדה במלחמה האמריקאית במזרח התיכון, וליצור ברית עם שכנתה האיראנית.

הנשיא אף שוחח הלילה עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, בנוגע למתרחש באזור. השניים סירבו לפרסם פרטים משיחתם, ורק הצהירו כי היא "אישררה שוב את הקשרים הקרובים בין המדינות".