גורמים בסין הודיעו היום (ראשון) כי 13 חולים נוספים מתו כתוצאה מווירוס הקורונה, ועדכנו כי מניין הקורבנות בעולם עלה ל-56. יו"ר נציבות הבריאות של סין התייחס הבוקר לסוגייה, ואמר כי "נראה שיכולתו להתפשט גדלה והולכת". כמו כן, הוא ציין כי "ייתכן שמקורו של הוירוס בחיית בר".

בתוך כך, העיר שנטואו שבמחוז גואנגדונג הודיעה הבוקר שהיא תאסור כניסת מכוניות, אוניות ואנשים לשטחה ממחר, זאת על מנת לסייע במניעת התפשטות וירוס הקורונה שפרץ במחוז ווהאן. מדובר בעיר הראשונה מחוץ למחוז שהכריזה על סגר. שנטואו נמצאת במרחק של 800 קילומטרים מווהאן. בהודעה מטעם הרשויות המקומיות נמסר כי הסגר יחול גם על אוטובוסים, מוניות ומעבורות.

התפשטות המחלה נמשכת ברחבי העולם, וגורמים רשמיים בקנדה הודיעו היום כי אותר חולה ראשון בנגיף בעיר טורנטו . "החולה יציב ומקבל טיפול רפואי בבית החולים" פרסמו הצהרה גופי הבריאות והרפואה במדינה. קנדה אינה המדינה היחידה שהצטרפה לגל ההדבקות, לאחר שגם באוסטרליה אותר חולה ראשון , אזרח סיני בשנות ה-50 לחייו שהגיע מהמדינה מארצו בשבוע שעבר.

מניין הקורבנות, כאמור, ממשיך לטפס באופן מדאיג, כאשר מוקדם יותר סין דיווחה כי מניין הוא עלה ל-56 בסך הכל. אחד מהקורבנות הוא רופא בן 62 מהעיר ווהאן, אשר בא במגע עם חולים.

העיר ווהאן, על 11 מיליון תושביה, ממשיכה להתנהל תחת מצור. רשתות סטארבאקס ומקדונלדס הודיעו על סגירת כל סניפיהן בעיר למשך השבוע הקרוב.

העיר וואהן תחת מצור (צילום: רויטרס)
העיר וואהן תחת מצור (צילום: רויטרס)

משרד הבריאות פרסם בסוף השבוע לראשונה מסמך רשמי ובו הנחיות המתייחסות לנגיף הקטלני "קורונה". המסמך כולל הנחיות לבתי חולים, מרפאות הקהילה וכן לתושבים. באופן מפתיע, המסמך מדגיש שלנוסעים לסין אין בשלב זה אזהרת מסע, אך כן נכתב כי "יש לשים לב כי ישנן מגבלות תנועה המוחלות על ידי השלטון הסיני בערים שונות ויש להתעדכן עליהן בזמן אמת". אולם, במסמך מודגש שלא ניתן לשלול אפשרות של הגעת מקרים לישראל. משרד הבריאות הישראלי אכן פרסם המלצות בנוגע למניעת הדבקות במחלה.

בהנחיות, עליהן חתומות ראש שירותי בריאות הציבור, פרופ' סיגל סדצקי וראש חטיבת הרפואה, ד"ר ורד עזרא, מצוינות גם המלצות לכל הנוסעים לווהאן, בהן הימנעות ממגע עם בעלי חיים, חיים או מתים והימנעות משהייה בשווקי בעלי חיים; הימנעות מקשר הדוק עם אנשים הסובלים ממחלה נשימתית חדה; הקפדה על רחיצת ידיים עם מים וסבון או בחומר חיטוי לעיתים קרובות ולאחר שיעול ועיטוש, ולאחר מגע עם אדם חולה או סביבתו וכן הימנעות משהיה בלתי-הכרחית במוסדות בריאות בווהאן.