בהלת הנגיף הקטלני: מספר הקורבנות כתוצאה מווירוס הקורונה, שהתפרץ במחוז חוביי בסין, ממשיך לעלות, והבוקר (ראשון) דווח כי הוא טיפס ל-56. יו"ר נציבות הבריאות של סין אמר לעיתונאים כי "נראה שיכולתו להתפשט גדלה והולכת", וציין כי "ייתכן שמקורו של הוירוס בחיית בר".

איציק שי, ישראלי ממוצא סיני, ודור גל, סטודנט ישראלי ששב ארצה מסין, סיפרו בתכנית של אילה חסון ב-103FM על התחושות במדינה. לדברי שי, "הנגיף הזה התפרץ בתקופת ראש השנה הסיני, תקופה בה הכי הרבה אנשים נוהגים לעבור ממקום למקום כדי לבקר את המשפחות בחג. אני לדוגמה חזרתי מבייג'ינג כדי לבקר את המשפחה, אך לפני שחזרתי הרגשתי את הלחץ והתלבטתי אם לחזור מחשש לפרוץ המחלה. מחר, אחרי יומיים-שלושה אני אשוב לבייג'ינג. מדובר בנגיף הקורונה, שהפעם כנראה מדבק הרבה יותר. יש כבר כ-2,000 אנשים שנבדקו וגילו שהם נדבקו. מלבדם יש עוד כ-3,000 איש שעדיין נמצאים בבדיקות. עד היום מתו יותר מ-50 איש מהמחלה".

דור, איפה אתה נמצא?
"אני נמצא בבייג'ינג. העיר בימים האחרונים ריקה יותר כי רוב התושבים נסעו לבקר את משפחותיהם בערים נוספות, אך אני יכול לספר שגם האטרקציות המרכזיות נסגרו לאחרונה בעקבות החלטת הממשלה. במרכז העיר ישנו אגם שנהוג להחליק בו על הקרח בחורף וגם הוא סגור למבקרים. אמנם אנשים לא מסתגרים בבתים, אך יש אווירה שסגרו את העיר. לוקחים כאן משנה זהירות. כולם ברחוב עם מסיכות. אני סטודנט למדעי המחשב באוניברסיטת בן גוריון והגעתי לבייג'ינג לצורך חילופי סטודנטים לחצי שנה".



איך החוויה?
"עד עכשיו הייתה מאוד לא שגרתית ושונה ממה שאנחנו בישראל רגילים, אך גם חוויה חיובית".

ואתה עולה למטוס לארץ?
"כן, אני חוזר לארץ. הקדמתי את הטיסה בכמה ימים.  גם כי יש תחושה לא נעימה בגלל הווירוס וגם כי ממילא אין מה לעשות. כמעט הכל סגור".

איציק, יש מצב שהסינים לא מספרים את האמת בנוגע למחלה? 
"יכול להיות שהסינים מעדכנים את הנתונים טיפה באיטיות, אך אני לא חושב שיש להם כוונה להסתיר. בסך הכל הנגיף מפריע בכל העולם בעיקר לסינים. לכן, מה שחשוב זה למצוא את מה שיכול לעזור כנגד הווירוס הזה במהרה. בסין כבר שלחו חיילים ורופאים והם מקבלים תרומות כדי לייצר מסיכות לציבור תוך 24 שעות".