בשורות טובות: הוסר החשש מהתפשטות וירוס הקורונה בספינת השיט האיטלקית, לאחר שנשללה האפשרות לפיהם זוג האורחים הסינים בספינה נדבקו בנגיף. בתוך כך, ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום בעקבות התפשטות הווירוס.

ששת אלפים בני אדם הוחזקו הערב בהסגר בספינת תענוגות סמוך לחופי איטליה, זאת לאחר שעלה החשש לפיו שניים מהנוסעים - בני זוג מהונג קונג נדבקו בנגיף הקורונה. הנוסעים היו תקועים בספינת התענוגות האיטלקית במשך מספר שעות ורופאים שעלו לסיפון הכניסו את הזוג הסיני לבידוד, כאשר האישה סובלת מחום. שלושה רופאים ואח בדקו את השניים, ושלחו דגימות למעבדה. דובר חברת הספנות אמר שייתכן שתוך "כמה שעות" חומרת המצב תתברר. ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה אמר שממשלתו "לא מודאגת, אלא ערנית וזהירה".

על פי הדיווחים, הזוג הסיני הגיע מהונג קונג למילאנו ביום שבת, 25 בינואר. הוא הצטרף לשיט תענוגות בים התיכון על סיפון אונייה בשם "קוסטה סמרלדה" בנמל סבונה. בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי במהלך השיט, הם חשו ברע וסבלו מחום וקוצר נשימה. על פי דיווחים אחרים, רק האישה, בת 54, חלתה. 

הספינה שטה למארסיי, ברצלונה ופלמה דה מיורקה. היום עגנה "קוסטה סמרלדה" בעיר צ'יוויטווקיה מצפון לרומא. הספינה הייתה אמורה להפליג בהמשך היום ללה ספציה בצפון איטליה, אך תישאר בנמל לאור החשד להידבקות. לפי הדיווחים בעקבות מצבה של האישה הסינית אף נוסע לא קיבל אישור לרדת מהספינה. חברת הספנות "קוסטה קרוצ'רה" מסרה שעד כה לא נראה שבן זוגה של הנוסעת סובל מתסמינים שקשורים לנגיף הקורונה. בכל זאת הוא נמצא בבידוד.