בזמן שיא: בית חולים לטיפול בחולים שנדבקו בנגיף הקורונה הוקם בווהאן, העיר שבה התפרץ הנגיף שגבה עד כה את חייהם של למעלה מ-100 בני אדם ובו נדבקו כ-4,500 אחרים. בית החולים שהוצג היום (ראשון) הוקם בזמן שיא של 10 ימים, וכולל כ-1,000 מיטות, שיוכלו לאכלס מטופלים החל מיום שלישי.

סוכנות הידיעות "אקסיאו" מסרה כי כ-2,000 אנשי רפואה יהיו אמונים על הטיפול בחולים, שיאושפזו בחדרים הכוללים מתקני CT וטלוויזיות.

סין , הידועה כבעלת מוניטין של מדינה המשקיעה משאבים עצומים בבעיות, אמרה כי בסך הכל ייבנו ארבעה בתי חולים אשר יטפלו בנגיף שממשיך לגבות את חייהם של הסינים.

בתוך כך נענה מגן דוד אדום (מד"א) לבקשת ארגון חב"ד בסין, וישלח היום 2000 מסכות ו-200 ערכות מיגון מלאות, שישמשו את ארבעה עשר סניפי בית חב"ד ברחבי סין, בהתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה במדינה. ערכות המיגון שכוללות חליפות מיוחדות, מסכות, משקפיים, נעליים וכובעים, מטרתן למנוע הידבקות במקרה בו באים במגע עם אדם חולה. נציג חב"ד יקבל ממד"א את כל הציוד וייסע איתו עוד היום לסין. זאת, על מנת לאפשר לאנשי חב"ד במדינה להמשיך בשליחותם החשובה למען הישראלים ותושבי המקום. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

וירוס הקורונה: כך הסינים בנו בית חולים בעיר ווהאן ב-10 ימים

A post shared by MaarivOnline מעריב אונליין (@maarivonline) on

הרב אליהו רוזנברג, רב חב"ד בעיר גואנגזו בסין: "אני מודה למנכ״ל מד״א ולנציגיו על העזרה וההיענות המהירה. מרגע שנעשתה הפנייה למד״א, הטיפול וההיענות היו מהירים ביותר. אנו נערכים לחלוקת הערכות ל-14 בתי חב״ד ברחבי סין, שיופצו למען כל הישראלים והיהודים שנמצאים כרגע בסין, וכמובן עבור העם הסיני שכל כך עוזר ותומך בנו".

בית החולים לטיפול בחולי נגיף הקורונה שהוקם בסין. צילום: Getty images
בית החולים לטיפול בחולי נגיף הקורונה שהוקם בסין. צילום: Getty images

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מגן דוד אדום, כארגון ההצלה הלאומי של ישראל והארגון ההומניטרי הגדול במדינה, נענה מיד לבקשת ארגון חב"ד בסין לסייע בהתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה במדינתם. עוד היום יישלחו אלפיים מסכות ומאתיים ערכות מיגון מלאות לארבעה עשר הסניפים ברחבי סין. מד"א עומד לצד הישראלים הנמצאים ברחבי העולם, ותמיד נכון לסייע. כך היה בעבר וכך יהיה גם בעתיד".