ההתמודדות במפלגה הדמוקרטית על המועמדות לנשיאות בבחירות 2020 תיכנס הלילה לשלב המעשי: המצביעים באיווה יהיו הראשונים שיבחרו את המתמודד שלדעתם יוכל לנצח את הנשיא דונלד טראמפ בנובמבר הקרוב. 

בניגוד להצבעות רגילות בקלפי או במחשב, איווה מקיימת אסיפות בחירה עממיות (caucuses). המצביעים בכל מחוז מתכנסים בחדר אחד ומתייצבים מאחורי השלט של המועמד או המועמדת המועדפים עליהם, ואז נציגי המפלגה סופרים אותם. אם מועמד מסוים לא הגיע לרף הנדרש של 15% מכלל הנוכחים, המצביעים שלו צריכים לבחור במועמד אחר, לנסות לשכנע מצביעים אחרים להצטרף אליהם כדי לסייע למועמד להגיע למינימום הקולות או לעבור לקבוצה נייטרלית שאינה תומכת באף מועמד.

בסוף הערב תכריז המפלגה הדמוקרטית באיווה כמה קולות קיבל כל מועמד בספירה הראשונה ובספירה האחרונה, וכיצד הצירים של איווה מחולקים בין המועמדים. 

לא פחות מ־11 מתמודדים דמוקרטים מנסים לזכות במועמדות לנשיאות. הסקרים האחרונים מראים כי הסנאטור ברני סנדרס מוביל באיווה עם 23.8%. אחריו סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן עם 20.2%, ראש העיר פיט בוטיג'ג' עם 15.8% והסנאטורית אליזבת וורן עם 14.6%. 

עם זאת, פרסום תוצאות הסקר החשוב של ה"דה מוין רג'יסטר" ושל CNN, הנחשב למשמעותי ביותר לפני ההצבעה, בוטל שלשום בלילה לאחר שהתברר כי שמו של בוטיג'ג' נעדר משאלון טלפוני שהוצג בפני לפחות אחד המרואיינים, וזאת מאחר שהסוקר הגדיל את מסך המחשב ובטעות קטע את שמו של ראש העיר מהרשימה.

גם במפלגה הרפובליקנית יתקיימו הלילה האסיפות באיווה, אולם שם התמונה ברורה יותר: אין מתמודד של ממש מול טראמפ. הנשיא עצמו, שנערך לקראת הזיכוי שלו במשפט ההדחה השבוע, ניצל את הזמן כדי לתקוף מועמד דמוקרטי שכרגע אינו זוכה לתמיכה גבוהה – ראש העיר ניו יורק לשעבר מייק בלומברג – עם סדרת ציוצים שהאשימה אותו כי הוא חלק מהפייק ניוז וכי הוא "לא יגיע לשום מקום".