מתח בין טהרן ו-וושינגטון: המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, התייחס בשורת ציוצים היום (רביעי) להצעת השלום של הממשל האמריקאי, אשר הוצגה בשבוע שעבר בהצהרה משותפת לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו. 

חמינאי נשא דברים באירוע לציון המהפכה האיסלאמית במדינה, ובמקביל שחרר הצהרות בחשבון הטוויטר הרשמי, כולן בהתייחס לעסקת המאה של טראמפ. לדבריו של חמינאי: "עסקת המאה היא דבר טיפשי, מכיוון שלא תהיה לה שום תוצאה. טפשי לבזבז כסף ולייצר מהומה על תכנית שנידונה מראש לכשלון.  התכנית מעידה על האכזריות והמניפולטיביות של ארה"ב, ועל רצונם לחלק לציונים את רכוש הפלסטינים. פלסטין שייכת לפלסטינים, מי אתם שתקבעו אחרת?".

עוד הוסיף חמינאי: "עסקת המאה מזיקה לאמריקאים ולישראלים מיומה הראשון. המעצמות היהירות מנסות לגרום לפלסטינים לוותר, אולם הן ישיגו תוצאה הפוכה - עכשיו העולם מדבר על פלסטין ועל האנשים המדוכאים שחיים בה". 

כמו כן, התייחס האייתולה לדרך התגובה של הפלסטינים, כפי שהוא חושב שצריכה להיות: "הם ינסו לקדם את מזימתם באמצעות שוחד, נשק ופיתויים. רק התנגדות נועזת של האומה והקבוצות הפלסטיניות יכפו על האויב הציוני וארה"ב את דרך הג'יהאד. על כל המדינות המוסלמיות ועולם האסלאם לתמוך גם בהן. הארגונים החמושים הפלסטינים יעמדו וימשיכו להתנגד. למרבה המזל ההתנגדות הזו אינה מוגבלת לפלסטין, היא מקיפה שטח עצום והיא תצמח מדי יום. איראן רואה בחובתה לתמוך בפלסטינים ולעזור להם בכל דרך שתוכל". 

הנשיא האיראני, חסן רוחאני הצטרף למנהיג העליון, חמינאי, ותקף אף הוא בנאום ששודר בלייב בטלוויזיה האיראנית את ארצות הברית וכינה אותה "טרוריסטית". כמו כן אמר חסן רוחאני כי "ארצות הברית נוקטת בפעולות של ארגון טרור". 

"ארצות הברית מנסה לגרום לנו להיכנע תחת משא ומתן לא הוגן", הוסיף רוחאני. הנשיא האיראני המשיך וכינה את "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ "פשע המאה".