תאילנד מתמודדת בימים האחרונים עם אירועים לא פשוטים שמסעירים את שלוותה של המדינה. לצד החשש מהקורונה שמספר קטן של מקרי הידבקות התגלו במדינה, בוצע בשבת ירי קטלני של חייל שגבה את חייהם של 26 אנשים. דווקא עכשיו נמצא בתאילנד הישראלי אמיר כהן, העובד ברדיו 103FM, שעדכן בשיחה עם איילה חסון על התחושות במדינה. 

"הגעתי לכאן לפני ארבעה ימים", סיפר כהן, "הישראלים כאן מאוד מקפידים לשים מסיכות במטוס ובשדה התעופה. במקומות הומי אדם לא תראי זרים שמים מסיכות. אנשים ברחובות לא מסתובבים עם זה. הפחד מהקורונה דווקא די גדול כאן, אך אנשים מבינים שעד עכשיו התגלו רק ארבעה מקרים של קורונה. מדובר במדינה של כמעט שבעה מיליון איש. אולי הם פשוט עושים את החישוב הפרופורציונאלי הפשוט".

כהן התייחס גם לתקרית עם החייל היורה והמניע שמאחורי המעשה. "מהצלבת מידע ברשתות תקשורת תאילנדית אני יודע לומר שהוא עזר למפקד שלו לרכוש נכס, המפקד שלו היה אמור להעביר לו עמלה ולא עשה זאת - אז הוא פשוט ירה בו", אמר כהן, "לאחר מכן מתוך הנחה שהם, העשירים, דורכים על אנשים קטנים כמוהו, הוא כתב בפייסבוק שלו 'נראה אם האנשים האלה יכולים להשתמש בכסף שהם גונבים מאיתנו בגיהינום' והחליט לצאת למסע הרג כנקמה על הכסף שהפסיד".