בהלת הקורונה: התקשורת ביפן הודיעה הבוקר (שני) כי 99 נוסעים נוספים מספינת ה"דיימונד פרינסס" היפנית, שזכתה לכינוי "ספינת הקורונה", אובחנו כחולים בנגיף. מספר החולים החדשים כולל את האמריקאים שאובחנו במהלך הלילה. בתוך כך, מארגני המרתון השנתי של טוקיו הודיעו כי המרתון בוטל באופן חלקי - המקצה של הרצים המקצוענים יתקיים, אך 38,000 החובבנים - לא יוכלו להשתתף באירוע.

במקביל, בארצות הברית דווח כי הנוסעים האמריקאים ששהו בהסגר על גבי הספינה בעשרת הימים האחרונים, נחתו בבסיסים צבאיים בארצות הברית. רובם הגיעו אל בסיס חיל האוויר "טראוויס" בקליפורניה, וחלקם אל בסיס "לקלנד" בטקסס. כאמור, כעת הם צפויים להישאר בבידוד שבועיים נוספים.

נחיתת הנוסעים האמריקאים מספינת הקורונה בבסיס צבאי בפלורידה (צילום: REUTERS/Stephen Lam)
נחיתת הנוסעים האמריקאים מספינת הקורונה בבסיס צבאי בפלורידה (צילום: REUTERS/Stephen Lam)

בתוך כך, במהלך הלילה דווח בארצות הברית כי 14 נוסעים שפונו מספינת ה"דיימונד פרינסס" שעוגנת ביפן אותרו כנשאים של נגיף הקורונה. החולים האמריקאים נכללו ברשימת החולים החדשים. בלילה דיווחו הרשויות בסין שהנגיף הקטלני גבה את חייהם של מאה בני אדם נוספים במחוז חוביי במדינה, שם הוא התפרץ לראשונה. בנוסף, נציבות הבריאות הרשמית במעצמה הודיעו על 2,048 מקרי הדבקות חדשים בווירוס שהתגלו ביממה האחרונה.

לפי הנתונים הרשמיים של ארגוני הבריאות ברחבי העולם, מניין הנדבקים בנגיף הקטלני עומד כעת על למעלה מ-70 אלף בני אדם, כאשר מניין הקורבנות הכולל עלה ל-1,770 לפחות.

סנטיציה בבי''ח בשנגחאי בשל חשד לקורונה (צילום: cnsphoto via REUTERS)
סנטיציה בבי''ח בשנגחאי בשל חשד לקורונה (צילום: cnsphoto via REUTERS)

בשעה זו, ה"דיימונד פרינסס", ספינת התענוגות היפנית בה נמצא הנגיף בגופם של 355 בני אדם נכון לעכשיו, בהם שלושה ישראלים, עדיין נמצאת בהסגר סמוך לחופי יפן, מאז ה-5 בפברואר. עם זאת, במהלך הלילה דווח כי כל הנוסעים האמריקאיים ששהו על הספינה, ולא נמצאו בגופם סימנים של הנגיף, הורשו לעזוב אותה והמריאו בטיסה חזרה לארה"ב, מנמל התעופה בטוקיו.

כאמור, גם במערכת הבריאות הישראלית מתכוננים לבואו של הנגיף ארצה. אתמול נמסר ממשרד הבריאות כי בידוד הבית למשך שבועיים, שחל על כל מי שנדבק בנגיף, יחול גם על השבים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו.

בהתאם לכך, חברת אל על החליטה לצמצם את הטיסות לבנגקוק, משתי טיסות לטיסה יומית אחת, זאת לאחר ביטול הטיסות (באופן זמני) לבייג'ינג (עד ה-24 באפריל) והונג קונג (עד ה-20 במרץ).