נגיף הקורונה ממשיך את התפשטותו בסין וברחבי העולם, כאשר נכון להיום (שלישי) מספר הקורבנות מהווירוס עומד על 1,800 בני אדם, כשרובם תושבי מחוז חוביי והעיר ווהאן. רבים מקורבנות הנגיף בסין הם דמויות חשובות שנחשבות למובילות בתחמום, ומאחורי מותם יש סיפור מעניין במיוחד. הנה כמה מהם.

מנהל בית החולים: ליו צימינג

הרשויות בסין דיווחי כי 1,716 רופאים ועובדי בריאות מסוגים שונים נדבקו בנגיף הקטלני ושישה מהם מתו. הבוקר, הצטרף לרשימה גם ליו צימינג, בן ה-51. לאחר מספר דיווחים סותרים, אתר חדשות סיני היה הראשון שדיווח על מותו של הרופא הבכיר וציטט רופאים בבית החולים ווצ'אנג שהביעו צער על המקרה.

ברשת החברתית וייבו אף פורסם פוסט של האחראי על התעמולה בוועדת הבריאות של מחוז חוביי, מוקד התפרצות הנגיף, שכתב: "אבלים על מנהל בית החולים הראשון שהקריב את עצמו". אולם כשעה מאוחר יותר נמחק הפוסט והבכיר טען שהמשפחה עדכנה אותו כי ד"ר ליו עדיין עובר תהליכי החייאה. האירוע הזכיר את המקרה של ד"ר לי וונליאנג, הרופא שנעצר אחרי שניסה להתריע על התפרצות הנגיף בווהאן. בית החולים שבו עבד לי הכחיש תחילה את דבר מותו, אך נאלץ לאשר זאת כעבור שעות אחדות.

ליו צימינג. צילום: LI WENLIANG/GAN EN FUND via REUTER
ליו צימינג. צילום: LI WENLIANG/GAN EN FUND via REUTER

הרופא שהתריע: ד"ר לי וונליאנג

ד"ר לי וונליאנג הוא אחד הדמויות הבולטות ביותר שחייהם נגבו בעקבות הקורונה. הוא הרופא שנעצר אחרי שניסה להתריע על התפרצות הנגיף בווהאן, כאשר בצדמבר נאמר לו על ידי המשטרה להפסיק להפיץ "שמועות מזויפות".

ב-6 בפברואר דיווחו כלי התקשורת כי הוא מת, ואז חזרו בהם כשאמרו כי הרופאים נלחמים על חייו. יום לאחר מכן דווח רשמית כי הוא הלך לעולמו. מיליונים התאבלו על ד"ר לי, ומותו עורר גל של כעס, צער ותחושת חוסר אמון מוחצת כלפי הממשלה. רבים זעמו על כך שהממשלה ניסתה להסתיר את אזהרותיו החוזרות בנוגע לנגיף.

הבמאי: צ'אנג קאי

הבמאי בן ה-55, שפעל באולפני חוביי, מחוז המוקד של התפרצות הווירוס, נפטר מהמחלה בצורה טראגית יחד עם אביו, אמו ואחותו.

"הוא נלקח לטיפול בבתי חולים רבים, אך נאמר לנו כי לא היו מיטות זמינות", נכתב בהודעה שהעביר חברו, ששהה עמו יחד בעת שהיה במצב הקשה. "היינו מאוכזבים מאוד וחזרנו הביתה בלית ברירה".

צ'אנג נפטר ב-14 בפברואר, כשאשתו עדיין נאבקה במחלה, והוא השאיר אחריו בן אחד, שלמד על פי הדיווחים בבריטניה. כמה מדבריו האחרונים בפתק שהשאיר לאוהביו היו: "הייתי ילד נשוי לאבי ואבא אחראי לבני. בעל אהוב לאשתי וגבר כנה בחיים האלה. לאלה שאני אוהב אלה שאוהבים אותי - אהבה ונחת".

הצייר: ליו שוצ'יאנג

האמן בעל השם העולמי, הידוע בציורי צבעי המים שלו, נפטר ב-13 בפברואר כשהוא בן 62, על פי אתר החדשות ג'יימיאן ניוז הסיני. ליו נולד בווהאן ב-1958 ולמד באקדמיה המקומית לאומנות בעיר, עד שנהפך לפרופסור בתחום.

עבודותיו הוצגו בכמה ממוזיאוני האמנות והגלריות הגדולים במדינה, ומותו גרם לעצב גדול בעולם האומנות הסיני. "לוקח עשרות שנים להכשיר כישרון כזה גדול, אך רק כמה ימים לסיים את החיים האלה", נכתב בתגובה אחת למותו, ובאחרת נשאל: "כמה כישרונות נלקחו על ידי הנגיף הזה? העלות הכספית של הטיפול בנגיף גדולה אבל האם ניתן בכלל למדוד את הערך של הקורבנות?".

המדען: דואן ז'נגצ'נג

המדען בן ה-86 היה סטודנט לשעבר באקדציה הסינית להנדסה והפך להיות מדען ראשי במרכז הלאומי לחקר ההנדסה לייצור דיגיטלי. בשנותיו האחרונות עבד על פיתוח סכין גמר שתפעל בכל גוף האדם, פטנט שפיתח באופן רשמי ב-1996 וזכה עליו בפרס הוקרה לאומי בשנת 2005.

הסטודנטים שלמדו אצלו כינו אותו "הפרופסור המשוגע" מכיוון שהיה קשוח לטענתם, ומעולם לא היה מוכן לוותר על שום דבר כדי להגיע למטרתו. הוא נפטר ב-15 בפברואר.

מפתח הגוף: קיו ג'ון

קיו ג'ון, יליד העיר ווהאן בן 72, עלה לאור הזרקורים בשנה שעברה, כאשר תמונות המראות את גופו המפותח באופן לא טיפוסי ביחס לגילו, החלו להיות ויראליות.

על פי פיניקס ניוז, הוא החל להתאמן רק לאחר פרישתו לפנסיה, הצטרף לחדר כושר ובסופו של דבר המשיך לאמן אחרים ולהשתתף בתחרויות פיתוח גוף. הוא היה ידוע כמי שביקר בחדר הכושר באדיקות, ותכנן להתמודד בתחרות נוספת לפיתוח גוף בהמשך חודש יוני.

הוא החל להראות תסמינים ב- 23 בינואר, ובסופו של דבר אושפז בבית חולים לאחר שתוצאות הבדיקות שעשו לו, יצאו חיוביות. הוא נפטר ימים אחר כך ב-6 בפברואר. על פי הדיווחים, בנו שלח הודעה זו לחברים ובני משפחה, והודיע להם על מות אביו: "האב שמעולם לא חלה, לא הצליח להימלט מהאסון".