תנועת הצופים האמריקאית הגישה אתמול בקשה לפשיטת רגל, כדי לאפשר הקמתה של קרן פיצויים עבור מאות פעילים שהתלוננו על התעללויות ותקיפות מיניות, ובניסיון לשקם את התנועה הוותיקה, אשר ציינה החודש 110 שנה להקמתה.

במסמכים שהוגשו לבית המשפט בדלוואר נאמר כי התנועה מבקשת לקבל הגנה במסגרת פרק 11 לחוק פשיטות הרגל - מהלך שיאפשר הקפאת כ־300 תביעות נגד הנהלת הצופים מצד חברים לשעבר בגין התעללות מינית. 

בתנועה ציינו כי הם מבקשים להקים קרן לפיצוי של הקורבנות. "אנחנו בוחנים את כל האפשרויות הזמינות, כדי שנוכל למלא אחרי האחריות החברתית והמוסרית שלנו כדי לפצות בהגינות את הקורבנות שסבלו מהתעללות בעת שהיו חברים בצופים, וגם כדי להבטיח שנוכל להמשיך את המשימה שלנו לשרת צעירים, משפחות וקהילות מקומיות באמצעות התוכניות שלנו", נמסר. 

דובר התנועה, אוון רוברטס, הבהיר כי הפעילויות של הצופים ימשיכו גם במהלך ההתנהלות המשפטית סביב פשיטת הרגל, וזאת מאחר שהסניפים המקומיים נחשבים ליחידות משפטיות נפרדות. עם זאת, בית המשפט עשוי לדרוש מהתנועה למכור חלק מהנכסים שלה, כדוגמת אתרי מחנאות ומסלולי גלישה. השווי הכולל של התנועה הארצית עומד על כ־1.4 מיליארד דולר. 

בדיקה פנימית העלתה כי להנהגת הצופים הארצית היו במשך שנים מסמכים פנימיים שפירטו טענות על תקיפות מצד 8,000 נושאי תפקידים, וזאת אחרי שבתנועה נאבקו נגד הפרסום. ב־2010 קבע חבר מושבעים כי התנועה חייבת לשלם פיצויים של 18.5 מיליון דולר, ובשנה שעברה נמצאו כאלפיים מתלוננים ברחבי ארה"ב. 

"במשך שנים, ארגונים כמו תנועת הצופים הסתמכו על חוקי ההתיישנות שיגינו עליהם מפני תביעות. כעת החוקים האלה כבר לא קיימים, והצופים קרסו תחת כובד משקלן", אמר פול מונס, עורך דין מלוס אנג'לס המייצג רבים מהמתלוננים.