מחוקק רוסי בכיר צוטט הבוקר (שישי) בסוכנות הידיעות "אינדרפקס" כי "כל פעולה צבאית שתבוצע בהיקף מלא על ידי הצבא הטורקי באידליב, תסתיים רע מאוד עבור אנקרה עצמה". הסוכנות ציטטה את ולדימיר דז'ברוב, סגן ראש בית העליון ברוסיה בוועדה לעניינים בינלאומיים בפרלמנט, כשהוא מזהיר את אנקרה מפני מהלכים נוספים באזור. מוקדם יותר היום, רוסיה הודיעה על שליחת ספינות קרב לחופי סוריה. גורמים במוסקבה האשימו את אנקרה בכך שגרמו אמש למותם של 34 חיילים טורקים באידליב.

כזכור, אמש דווח בתקשורת הסורית על מותם של חיילים רבים מהצבא הטורקי, זאת כתוצאה מתקיפות אוויריות של כוחות צבא אסד במחוז אידליב שבצפון-מערב סוריה, כך דווח בתקשורת הסורית. בטורקיה אישרו כי לפחות תשעה חיילים נהרגו במתקפה. בעקבות הדברים, נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, כינס מפגש חירום ביטחוני כדי להעריך התפתחויות אלו בגזרה הצפון-מערבית של מחוז אידליב שבסוריה, זאת על פי שני גורמים ביטחוניים בממשל הטורקי. בתוך כך הודיע בכיר טורקי כי ארצו החליטה שלא לעצור את הפליטים הסורים מלהגיע לאירופה דרך הים והיבשה. 

המתיחות בין צבא אסד לכוחות הטורקיים באזור גברה בשבועות האחרונים בשלל היתקלויות ביטחוניות, בהן אף נהרגו חיילים טורקיים.על פי דיווחים נוספים בסוריה, בתום הערכת המצב החליט ארדואן שלא למנוע כניסתם של פליטים סורים לאירופה באופן יבשתי, או לחילופין, דרך הים.

בתוך כך, שר החוץ הרוסי לברוב אמר כי פוטין וארדואן שוחחו בטלפון והסכימו על תיאום פעולות בנוגע לאידליב.