פיט בוטיג'ג', לשעבר ראש העיר סאות' בנד שבאינדיאנה ואחד המועמדים המובילים בפריימריז הדמוקרטיים, הודיע הלילה (ראשון) על פרישתו מהמרוץ לנשיאות. בהצהרה שמסר בפני תומכיו בעיר הולדתו סאות' בנד אמר: "עלינו להכיר בכך שבנקודה זו במרוץ, הדרך הטובה ביותר לשמור על האמונה במטרות ובאידיאלים שלנו היא לזוז הצידה ולעזור לאחד את המפלגה ואת המדינה. אז הלילה אני מקבל את ההחלטה הקשה לעצור את הקמפיין שלי לנשיאות".

בוטיג'ג' היה מתוכנן לטוס מסלמה שבאלבמה לדאלאס שבטקסס, אך במהלך הטיסה הוא הודיע לכתבים כי הוא מתכוון לנחות בסאות' בנד, עיר הולדתו, ושם יישא את ההצהרה בדבר עתיד הקמפיין.

עוד אמר בנאומו כי חרף עזיבתו הוא ימשיך לסייע בניצחון המחנה הדמוקרטי על נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "מוטלת עלינו האחריות להבין את המשמעות של הישארות במרוץ. המטרה שלנו תמיד הייתה לסייע באיחוד האמריקנים להביס את דונלד טראמפ ולנצח את העידן למען הערכים שלנו", אמר.

בוטיג’ג’ הפתיע את המפלגה הדמוקרטית ואת כלל האמריקאים כאשר ניצח בבחירות המקדימות במדינת איווה לפני כחודש. שבוע לאחר מכן, בניו המפשייר, הוכיח שזה לא היה הישג חד־פעמי. למרות המומנטום היה צפוי כי בוטיג'ג' יתקשה להמשיך להשיג את אותן תוצאות בהיקף לאומי, כשהמאבק הגדול שמצפה לו הוא על זכייה בקולות הלא לבנים - נקודת מפתח במאמצים לכבוש את ראשות המפלגה הדמוקרטית. ואכן, במדינות הצבעוניות באופן יחסי נאבדה וקרוליינה הדרומית, בוטיג'ג' סיים במקומות השלישי והרביעי אחרי סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן, וברני סנדרס.