נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ונשיא טורקיה ראג'יפ טאיפ ארדואן, קיימו הערב (חמישי) פגישה משותפת בארמון הקרמלין במוסקבה, כחלק מניסיון אחרון להביא להפסקת הקרבות בין צבאות אסד וארדואן, באזור אידליב שבצפון סוריה. חיל האוויר הרוסי תומך ביחידות צבא המשטר הסורי, התוקפות את כוחות המורדים במדינה ואת אנשי הצבא הטורקי התומכים בהם.

בפתח השיחות אמר הנשיא פוטין, כי "המצב באידליב הוא רציני ביותר ודורש את התערבות בשיחות ישירות של שני הצדדים". הוא הדגיש, כי "יש לפעול לסיים את המתיחות, שלא תחזור על עצמה בעתיד". נשיא רוסיה התייחס להרג החיילים הטורקים בסוריה, וציין כי "פגיעות בנפש זה תמיד אסון גדול. החיילים הרוסיים והסוריים לא ידעו את מיקום החיילים הטורקים, ובתקופה זו – הצבא הסורי ניזוק קשות".

ארדואן מצדו אמר, כי "ההחלטות שיתקבלו במוסקבה יביאו להורדת מפלס המתיחות באזור", והדגיש את קיום "הקשרים החזקים בין טורקיה לרוסיה". דובר הקרמלין, דימטרי פסקוב, מסר כי שני המנהיגים נועדו במשך שלוש שעות, ואחריה נכנסו לישיבה הסגורה כל אחד עם משלחתו על מנת להמשיך בדיונים.

במקביל לישיבת שני המנהיגים, דיווח מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, כי צבא אסד החל בתקיפה קרקעית באזור הנשלט בידי המורדים באידליב. על פי הדיווח, 67 חיילים ואנשי המיליציות המזוהים עם המשטר נהרגו מאז תחילת התקיפה.

כלי תקשורת של המשטר טענו, במקביל, כי "כביש דמשק-חלאב הבינלאומי באורך 100 ק"מ שוחרר, במהלכו נהרגו מאות חמושים ואלפים אחרים נפצעו". בנוסף, "נהרגו 6100 חמושים ונפצעו 2550 אחרים בפרברי אידליב", בנוסף להשמדת 615 כלי רכב המשמשים את המורדים.