מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו שוחח היום (רביעי) עם כתבים והתייחס בין השאר לדיווחים על יציאת הכוחות האיראניים משטח סוריה, ואמר כי ״הם אכן צריכים לעשות את זה. משטר הטרור הזה תומך בשלטונו של אסד ואחראי להתרחשויות שם באותה מידה של המשטר״. במקביל דווח כי פומפאו צפוי להגיע לביקור בזק בישראל במהלך שבוע הבא, אם כי טרם יצאה הודעה רשמית על כך.

רוב התייחסויותיו של שר ההגנה האמריקאי בשיחה שקיים עם כתבים במדינתו, נגעו לביקורת, שנשמעה רבות במהלך הימים האחרונים, כנגד הממשל הסיני ומדיניותו ביחס להתפשטות הקורונה ולמשבר העולמי שבא בעקבות הנגיף. פומפאו אמר כי ״סין ממשיכה לחסום את הגישה אל נתוני התחלואה שלה ולהיות אטומה. אנו דורשים שהם יהיו שקופים ופתוחים איתנו״.

"סין הייתה יכולה למנוע את מותם של מאות אלפי בני אדם ברחבי העולם, אם הייתה מתנהלת בצורה שקופה יותר בנושא התפשטות הנגיף״ המשיך פומפאו והוסיף כי "סין הייתה יכולה למנוע מהעולם גם את המצוקה הכלכלית אליה נקלענו. היו להם ברירות אבל במקום זאת, השלטונוץ בבייג׳ינג ​​טייחו את התפרצות המגיפה, מאז שהיא החלה בעיר ווהאן".

הדברים הללו מתחברים לביקורת שהשמיע פומפאו בתחילת השבוע, אז דיבר בתוכנית "השבוע הזה" ברשת ABC, והאשים כי סין גרמה להפצתו של נגיף הקורונה. הוא אמר: "אנחנו מקבלים יותר ויותר עדויות לכך שהווירוס דלף ממעבדה בוואהן שבסין. הם השאירו את העיתונאים בחוץ, ודאגו להשתיק את אנשי הרפואה שהתריעו והזהירו. הם עשו את כל הדברים שמשטרים סמכותניים עושים, מדובר במאמץ דיס-אינפורמציה קומוניסטי קלאסי".