נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ הבוקר (שישי) בחשבון הטוויטר שלו על שובו של מייקל וויט, אסיר אמריקאי שהיה כלוא מזה מספר שנים בטהרן. "שוחחתי עם מייקל וויט, שהיה כלוא באיראן. הבאנו עד כה למעלה מ-40 בני ערובה ועצורים אמריקאים מאז שנכנסתי לתפקיד. תודה לאיראן - הדבר מראה שעסקה טובה היא דבר אפשרי", כתב. כעבור מספר שעות הודה שוב לאיראן בציוץ אחר: "זה כל כך נהדר שמייקל שב הביתה! תודה לאיראן. אל תחכו עד אחרי הבחירות לנשיאות ארצות הברית כדי להשיג הסכם טוב. אני עומד לנצח. תעשו הסכם טוב יותר עכשיו!".

כזכור, עוד במהלך קמפיין הבחירות שלו טראמפ התנגד נחרצות להסכם שנחתם עם איראן בשנת 2015, וארצות הברית אף פרשה ממנו לאחר כניסתו לבית הלבן. בזמן שחלף מאז פרישת ארה"ב, המדינות החליפו לא פעם עקיצות ביניהם בנושא, ואיראן אף החלה בהפרת התחייבויותיה, זאת ברקע הטלת הסנקציות הקשות עליה מצד וושינגטון. 

ההסכם נחתם בשנת 2015, בתקופת ממשל ברק אובמה, במטרה להטיל הגבלות על תוכנית הגרעין של הממשל בטהרן, ויחד עם זאת, לאפשר את המשך הפיתוח הגרעיני במתכונת מצומצמת. בשנה האחרונה פורסם כי איראן חרגה מההגבלות שהוטלו עליה, והמשיכה להעשיר אורניום בכמויות גבוהות מאלה שהוסכם עליהן בעסקה. בנוסף, בעקבות חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, התפתח החשש בקרב המעצמות החתומות על ההסכם כי משמרות המהפכה יוסיפו לחרוג מההגבלות ואף יחריפו את ההתחמשות הגרעינית.