כלי תקשורת וגולשים ברשתות החברתיות באיראן דיווחו במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) על אירוע חריג באזור מזרח טהרן. סוכנות הידיעות האיראנית "מאהר" דיווחה כי "פיצוץ גדול נשמע במזרח טהרן ובעקבותיו הוארו השמיים בצבע כתום".

הרשויות באיראן החלו בחקירת הפיצוץ, שהתרחש על פי בבסיס צבאי ששמו נקשר בעבר לתוכנית הגרעין האיראנית, כך על פי דיווחים זרים. כמו כן, על פי פרסומים נוספים, הוא אף הופיע במסמכי הגרעין שהובאו לישראל. בתקשורת הממלכתית במדינה דווח כי "הרשויות פתחו בבדיקה של מה 'אור בוהק ורעש עז' באזור מזרח הבירה טהרן". 

כאמור, דובר משרד הביטחון, דאוד עבדי, אמר בהצהרה בטלוויזיה כי פיצוץ גז התרחש באזור הכללי של פרצ'ין, בסיס צבאי ומרכז לפיתוח אמצעי לחימה. הוא ציין כי לא היו נפגעים וכי הושגה שליטה באש.

בסוכנות הידיעות האיראנית איסנ"א, כלי תקשורת שמנוהל בידי השלטונות האיראניים, דווח כי מקור הפיצוץ העז הוא במצבור גז תעשייתי במתחם השייך למשרד ההגנה. עם זאת, בדיווח נטען שלא מדובר באתר צבאי. 

לדברי מומחים לענייני איראן, פרצ'ין הוא למעשה מפעל לייצור חומרי נפץ. הוא היווה סלע מחלוקת בעבר, כאשר בדיווחים זרים דווח כי ישראל הציגה בארכיון הגרעין האיראני תמונות של תא מתכת שנבנה לצורך ניסויים "בנפיצות גבוהה" בפרצ'ין.