כלי התקשורת בסין מדווחים כי הגוף העליון במדינה קיבל פה אחד את החלטת הפרלמנט להחיל את חוקי הביטחון הלאומי בהונג קונג. החוק צפוי להגביר את הפעילות של סוכנויות המודיעין הסיניות בהונג קונג, ובאוטונומיה יוקמו בסיסים שישרתו את אותן סוכנויות. בעקבות ההחלטה, טיוואן פרסמה אזהרת מסע לאזרחיה להונג קונג.

כזכור, הפרלמנט הסיני אישר בחודש שעבר באופן סופי וברוב גדול את חוקי הביטחון הלאומיים על הונג קונג, שנועדו למנוע התערבות זרה בעיר. הקונגרס הלאומי העממי החליט ברוב של 2,878 בני אדם נגד קול אחד, לקדם את החקיקה, בעוד שישה חברים נמנעו להצביע בסוגיה. 

על פי כלי התקשורת המקומיים, ההחלטה התקבלה בשמחה והמחוקקים מחאו כפיים בסוף ההצבעה. לצד שמחת המחוקקים, התגודדו עשרות מפגינים פרו דמוקרטיים שמחו נגד החוק סמוך לאחד הקניונים בהונג קונג. גם יום קודם לכן התרחשו הפגנות ועימותים אלימים בין אלפי אזרחים זועמים, שמחו על החוק שאושר היום, וגם על חקיקה נוספת האוסרת על ביזוי ההמנון.

הונג קונג, שעל פי הסכמים שנחתמו בין סין לבריטניה בשנת 1997 נחשבת לאזור מנהלי של סין בו מוחלת אוטונומיה, היא זירת עימותים קבועה עבור המעצמה האסיאתית לבין גורמים בינלאומיים. המזכיר האמריקאי, מייק פומפאו, התבטא אתמול בסוגיה וטען כי מעמדה של הונג קונג השתנה, ועל כן היא אינה זכאית למעמד כלכלי מיוחד ביחסיה הכלכליים עם ארצות הברית. דברים אלו מגיעים ברקע חילופי דברים קשים בין גורמים בסין ובארה"ב בחודשים האחרונים.