גורמי ביטחון באיראן הודיעו היום (שישי) בשיחה עם סוכנות הידיעות "תסנים" כי הם יודעים מה סיבת הפיצוץ סמוך למתקן הגרעיני בנתנז מוקדם יותר השבוע. הם הכריזו עוד כי לא יחשפו את הגורם כעת, אלא רק בהמשך, זאת בעקבות "סיבות ביטחוניות".

מימדי ההרס באזור נחשפו בצילומי לווין של האיזור, כאשר גורמים במדינה שביקשו להישאר אנונימיים אמרו כי מקור הפיצוץ הוא במתקפת סייבר ישראלית. כמו כן, גם בעיתון הכווייתי "אל-ג'רידה" נטען כי ישראל אחראית לפיצוץ. גורם ביטחוני באיראן אף איים בנקמה "במדינה שביצעה את המתקפה". בתוך כך, נחשפות תמונות לוויין חדשות מפיצוץ הבסיס הצבאי ממזרח לטהרן בשבוע שעבר, ששמו אף הוא נקשר לתוכנית הגרעין. 

מוקדם יותר היום, סוכנות הידיעות הרשמית של איראן פרסמה מאמר המאיים בתגובה חריפה כלפי ארצות הברית וישראל, אם יתברר כי הן מעורבות בתקרית. 

"אם ישנן אינדיקציות לכך שהמדינות העוינות חצו את הקווים האדומים של איראן בדרך כלשהי, נגבש במהירות דרך פעולה, ונבחן מחדש את האסטרטגיה שלנו להימנע מעימות", נכתב. עוד נכתב כי ברשתות החברתיות בישראל ישנם גורמים אנונימיים שלקחו אחריות על הפעולה, שהוגדרה כ"ניסיון סבוטאז'". 

בתוך כך, בתקשורת האיראנית דווח כי אותרו גופותיהם של ארבעה דיפלומטים איראנים שנעלמו בלבנון ב-1982 ומאז הוגדרו כנעדרים. לאורך השנים הפנתה איראן אצבע מאשימה כלפי ישראל בנוגע להיעלמותם.