דן ומנדי שלדון, בני זוג ממחוז דרבישייר שבאנגליה, עשו היסטוריה בשבוע שעבר לאחר שהצליחו לקרוא לבנם בן הארבעה חודשים לוציפר, למרות התנגדותה של המועצה המקומית, שניסתה לעצור את השניים, בטענה כי מדובר בשם המהווה כינוי לשטן לפי האמונה הנוצרית.

בתגובה, הגיש הזוג תלונה על התייחסותה של המועצה המקומית, שטענה כי "בנם לא יצליח בחיים" וכי מורים לא ירצו ללמד אותו אם יעניקו לו את השם הזה, כך מדווח ה"סאן" הבריטי, שהוסיף כי על ההורים נאמר לעזוב את החדר כאשר הפקידה בדקה אם מותר לה לרשום את הילד ב"שם השטני", לאחר שזו הביטה בשניים במבט של "גועל", אף שבני הזוג הדגישו כי אינם אנשים דתיים.

לטענת השניים, הסיבה העומדת מאחורי בחירת השם הייחודי היא משמעותו בשפה היוונית: "בוקר" ו"מעורר אור". בתגובה מהמועצה נמסר כי הם "מתנצלים אם ההורים נעלבו, אך תפקידם של הרשמים לייעץ בעניינים אלה, כיוון שלעתים אנשים אינם מודעים למשמעויות או לאסוציאציות מסוימות סביב שמות מסוימים".

בבריטניה יש מעט מגבלות חוקיות לגבי שמות. לעומתה, בניו זילנד השם לוציפר נוסף בשנת 2013 לרשימת השמות האסורים, עובדה שאותה פקידה במועצה המקומית לא שכחה להזכיר להורים הטריים.