רשת אל ג'זירה הקטארית דיווחה הבוקר (רביעי) כי דובר משרד החוץ של סודן הודח מתפקידו, אחרי דבריו על שלום עם ישראל. כזכור, הסערה החלה לאחר שחיידר סאדיג אמר אמש כי המדינה מקווה לגבש הסכם שלום עם ישראל. הוא הסביר בראיון ברשת סקיי ניוז בערבית: "אין סיבה להמשך העוינות בין ישראל וסודאן". הוא סאדיג הבהיר: "אנחנו חותרים להסכם שלום עם ישראל, הסכם שיתאפיין בשוויון, מבלי לוותר על האינטרסים והערכים של סודאן".

לאחר דבריו, שר החוץ של סודאן, עומאר אסמאעיל, התנער מההצהרה. עם זאת, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שנפגש היום עם יו"ר מועצת הביטחון הסודני, עבד אלפתח אלברהאן, בירך על עמדת משרד החוץ במדינה ואמר כי "ישראל, סודאן והאזור כולו ירוויחו מהסכם השלום ויוכלו לבנות ביחד עתיד טוב יותר לכל עמי האזור. נעשה כל הנדרש כדי להפוך חזון זה למציאות".

בני גנץ מתייחס להסכם עם איחוד האמירויות. צילום: מוטי כליף / לע"מ

שר החוץ, חה"כ גבי אשכנזי, התייחס גם הוא להודעה ואמר כי היא מצביעה על שינוי מהותי. "אני מברך על כל צעד שמקדם הליך של נורמליזציה, שלום, הסכמים והכרה בין מדינות. הפעילות הדיפלומטית הישראלית בהובלת משרד החוץ מייצרת הזדמנויות חשובות נוספות כמו הקשר בין ישראל וסודן. נמשיך לדון בתקופה הקרובה על שיפור היחסים עד לכדי חתימת הסכם שלום המכבד את האינטרסים של שני הצדדים".