עוד צעד לקשרי תעופה בין ישראל לאיחוד האמירויות: חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות "איתיחאד איירווייז", מתחילה לשווק כרטיסי טיסה לישראלים באמצעות חברת "טל תעופה". כרטיסי הטיסה ישווקו למגוון יעדים בעולם ובין היתר גם למזרח הרחוק. בשלב הנוכחי, ישראלים שירכשו כרטיס טיסה ב"איתיתאד איירווייז" יטוסו מנמל התעופה בן גוריון לאתונה, עמאן ואיסטנבול ומשם יעלו לטיסת חברת התעופה מאיחוד האמירויות לאבו דאבי וליעדי ההמשך.

מחירי כרטיסי הטיסה עם איתיחאד עדיין לא נקבעו, אך על פי ההערכות טיסה לתאילנד בתקופת החגים תעלה כ-800 דולר. זו הפעם הראשונה שחברת תעופה מאיחוד האמירויות בוחרת בחברה ישראלית שתשווק את כרטיסי הטיסה בארץ וההשערה היא שלאחר חתימת הסכם השלום הרשמי עם ישראל החברה תבקש להפעיל טיסות מנמל התעופה בן גוריון לאבו דאבי ומשם ליעדי המשך בעולם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו על הסכם השלום עם איחוד האמירויות. (צילום: איתי בית און/לעמ)

"בשבועות האחרונים אנו עדים לעלייה בדרישה מהשוק הישראלי ורצון לחזור ולטוס", אמר סמנכ"ל מסחר בטל תעופה, ניסים סגיס והוסיף: "אנו נרגשים לשתף פעולה עם שותפינו החדשים – אתיחאד ולהציע לנוסעים מישראל את האפשרות לחוות את חוויית השירות המפורסמת של אתיחאד לאבו דאבי וליעדים נוספים ברשת הטיסות העולמית שלה".

"אתיאחד איירווייז" שהיא חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות טסה לכ-80 יעדים וברשותה צי של למעלה מ-100 מטוסי בואינג ואיירבוס. בשנת 2019 החברה הטיסה כ-17 מיליון נוסעים. לפני כשבועיים כבר ביקשה חברת ישראייר לקבל היתר לקו טיסות ישיר מנתב"ג לדובאי. אם הטיסות יהיו מעל שמי סעודיה, הן יימשכו כשלוש שעות בלבד, דבר שעשוי להפוך את איחוד האמירויות ליעד אטרקטיבי לתיירים וגם לנוסעים לטיסות המשך.

מטוס אל על שטס לאבו דאבי (צילום: דוברות אל על)
מטוס אל על שטס לאבו דאבי (צילום: דוברות אל על)

ההערכות הן שגם חברת אל על, שביצעה את הטיסה ההיסטורית של הטסת המשלחות מישראל ומארה"ב לאבו דאבי, תנסה לאחר חזרתה לפעילות להפעיל קו טיסות ונראה שגם חברות לואו קוסט יתחרו על הקו האטרקטיבי.