דרמה לקראת הבחירות בארה"ב: המועמד לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, ג'ו ביידן, האשים היום (רביעי) את נשיא ארה"ב המכהן, דונלד טראמפ, בבגידה בעם האמריקני ואמר כי "הוא שיקר ביודעין על קטלניותו של נגיף הקורונה - מה שמסתכם כ-זניחה' של חובתו. 

כזכור, על פי הקלטות שפורסמו לאחרונה מתוך ראיון שנערך עם טראמפ בחודש פברואר, לקראת ספרו של העיתונאי בוב וודוורד, נשמע הנשיא מודה כי הוא ידע עד כמה נגיף קורונה קטלני ומדבק יותר משחשב, אך הוא מציין כי הסתיר זאת מהעם האמריקאי מכיוון שלא רצה ליצור בהלה בקרב הציבור.

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

תזמון חשיפת ההקלטות, שבועות ספורים לקראת הבחירות לנשיאות שייערכו ב-3 בנובמבר, מיקדו פעם נוספת את תשומת הלב במאמציו השנויים במחלוקת של הנשיא הרפובליקני להילחם בנגיף הקורונה, שלדברי המפלגה הדמוקרטית, היו מעטים ומאוחרים מדי.

ביידן, שביקר במישיגן על מנת לקדם רפורמת מיסים חדשה, תקף בחריפות את הנשיא המכהן ואמר כי "הוא ידע עד כמה קשה המחלה, ובכוונת תחילה כשל בתפקידו. יתר על כן - הוא שיקר לאומה האמריקאית". עוד הוסיף המועמד לנשיאות: "המחלה קרעה את העם שלנו, אך טראמפ כשל בתפקידו. הקורונה היא סוגיה של חיים או מוות, ובהיבט הזה - טראמפ בגד בציבור האמריקאי".