פיצוץ עז התרחש במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) במחסן נשק בבסיס צבאי הנמצא באזור העיר זרקא הסמוכה לבירה הירדנית עמאן. שר ההסברה הירדני אמג'ד עדאילה טען כי לא היו נפגעים כתוצאה מהפיצוץ, שאירע בעקבות קצר חשמלי, והוסיף: "הפיצוץ אירע באזור בלתי-מיושב שנמצא תחת פיקוח מצלמות אבטחה". כאמור, תושבים רבים תיעדו את הפיצוץ, שהרעיד את בתיהם, וציינו כי הלהבות נראו למרחקים.

פיצוץ בירדן. צילום: רשתות ערביות

מדובר באזור נמצאים כמה בסיסים צבאיים, בין היתר בסיסים של צבא ארצות הברית ואף שדה תעופה שנבנה בשנת 2018. בכיר ירדני טען כי המחסן לא נמצא בשימוש, אך מקור צבאי שצוטט בסוכנות הידיעות רויטרס, אמר כי כלי הנשק באתר הפיצוץ היו טילי נ"מ מונחים.

אמבולנס באזור הפיצוץ בירדן (צילום: REUTERS/Muhammad Hamed)
אמבולנס באזור הפיצוץ בירדן (צילום: REUTERS/Muhammad Hamed)

לאחר הפיצוץ דיווחו כלי התקשורת המקומיים דיווחו על שלושה הרוגים, אך עדאילה הכחיש את הדיווח. שר הבריאות הירדני, סעד ג'אבר, אישר בהמשך את דבריו של עדאילה. עם זאת, הוא ביקר בבית החולים הממלכתי בזרקא כדי לוודא כי הוא מוכן לקבל פצועים, במקרה שבכל זאת יגיעו נפגעים. כמו כן, מקורות צבאיים מסרו לסוכנות הידיעות הירדנית "פטרה" כי הם "קוראים להימנע מהפצת מידע לא מהימן ולהסתמך על מידע ממקורות רשמיים בלבד". לדבריהם, תוקם ועדת חקירה מיוחדת לבירור נסיבות הפיצוץ.