נשיא איראן חסן רוחאני מתח היום (שבת) ביקורת חריפה על ארצות הברית בעקבות הטלתן של סנקציות נוספות על גורמים בטהרן. בהצהרה שמסר לתקשורת בטלוויזיה בארצו אמר רוחאני כי "האמריקאים גרמו נזק על סך של עשרות מיליוני דולרים לאיראן".

חברי פרלמנט איראנים שורפים את דגל ארה"ב

לדבריו של הנשיא, עצם הטלת הסנקציות על ידי וושינגטון היא "מעשה ברברי שלא קיים אצלנו". עוד אמר, כי "הבית הלבן הוא הכתובת לשנאה של העם האיראני".

מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, הודיע ביום ראשון שעבר כי ארצות הברית השיבה לתוקפן את הסנקציות נגד איראן, מהלך שזכה להתעלמותן של רוב בנות בריתה החתומות על הסכם הגרעין. לאחר ההצבעה במועצת הביטחון של האו"ם בנושא אמר פומפאו כי "מועצת הביטחון כשלה כשלא עמדה במטרתה לפעול למען שלום וביטחון בינלאומי", לעומתו, טען שגריר סין באו"ם, ז'אנג ג'ון: "ראינו פעם נוספת שלחד צדדיות אין תמיכה, ושבריונות - סופה להיכשל".

מזכרי המדינה האמריקאי אמר אז: "ארצות הברית מצפה מכל חברה באו"ם להצטרף. בנוסף לאמברגו הנשק, מטרתן של ההגבלות היא למנוע מאיראן להתקדם בהעשרת אורניום ובבחינת טילים באליסטיים, ולמנוע את העברתם של נשק וטכנולוגיות שונות לאיראן ממדינות אחרות".

מייק פומפאו (צילום: Thomas Kronsteiner/Getty Images)
מייק פומפאו (צילום: Thomas Kronsteiner/Getty Images)

עוד הוסיף פומפאו: "אם חברה כלשהי באו"ם לא תמלא אחר המגבלות, ארצות הברית לא תהסס להשתמש בכוחה על מנת להבהיר את ההשלכות לכך, ולוודא שאיראן לא תנצל לרעה את פעילות האו"ם".

רוחאני מתח גם אז ביקורת חריפה על החלטתה של המעצמה האמריקאית והצהיר בתקיפות כי "ניסיונה של ארצות הברית להטיל מחדש את הסנקציות נגד איראן מועד לכישלון". לדבריו, "אמריקה מוכרחה לכבד את זכויותיה הלאומיות של איראן וכמו כן, גם את החוק הבינלאומי".