ה"ניו יורק טיימס" דיווח הלילה (שני) כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שילם 750 דולר בלבד במס הכנסה פדרלי בשנת 2016 בה ניצח בבחירות לנשיאות, וב-2017 - השנה הראשונה בה התגורר בבית הלבן. על פי העיתון, שהשיג רשומות מס של הנשיא והחברות שבבעלותו משני העשורים הקודמים - טראמפ לא שילם כלל מס הכנסה ב-10 מתוך 15 השנים האחרונות, והסיבה לכך היא דיווחים על הפסדים כספיים גבוהים.

עצרת בחירות של דונלד טראמפ בנבאדה בניגוד למגבלות הקורונה. צילום: רויטרס

על פי הדיווח, הנשיא השתמש ב- 427.4 מיליון הדולר שהרוויח ב-2018 מתכנית הריאליטי "המתמחה" כדי לממן עסקים אחרים שבבעלותו, בעיקר מגרשי גולף, ובנוסף - השקיע סכום כסף מזומן בחברותיו שהיה גבוה מן ההכנסות. עוד עלה מהתחקיר, כי הנשיא דיווח על הפסדים גדולים וכך צמצם את התשלומים. עוד נטען, כי הוא הצהיר על הפסדים בגובה 47.4 מיליון דולר בשנת 2018, ובמקביל על הכנסות בסך של 434.9 מיליון דולר.

טראמפ, כנראה הנשיא האמריקאי היחידי שנמנע מפרסומן של רשומות המס שלו, התייחס לטענות שפורסמו וטען כי מדובר ב"פייק ניוז". "למעשה שילמתי מס. החזרי המס שלי נמצאים בביקורת הרבה זמן", אמר לעיתונאים. לאחר מכן צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי שילם מסים בסך של "מיליוני דולרים", והוסיף: "אני בתת מינוף קיצוני. יש לי מעט חובות בהשוואה לשווי הנכסים".

יו"ר בית הנבחרים בארה"ב, ננסי פלוסי, התייחסה לפרסומים על חובותיו של טראמפ, וטענה כי לציבור יש "זכות לדעת לאילו גורמים הנשיא חייב כסף במסגרת חובותיו".