נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שנדבק בנגיף הקורונה ביחד עם רעייתו מלניה, עדכן על מצבו הרפואי הבוקר (שבת) לאחר שפונה הלילה לבית חולים הצבאי "וולטר ריד" במרלינד. הנשיא כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "נראה שהולך טוב" והוסיף: "תודה לכולכם. אהבה".

בתוך כך דיווחה התקשורת בארצות הברית כי ביל סטפיין, מנהל הקמפיין של טראמפ, נדבק גם הוא בנגיף הקורונה. בנוסף דווח, כי גם רונה מקדניאל, יו"ר הוועדה הלאומית של המפלגה הרפובליקנית, אובחנה כחיובית לנגיף.

טראמפ פונה הלילה במסוק הנשיאותי להשגחה רפואית בבית החולים לאחר שהופיעו אצלו חלק מתסמיני המחלה. הנשיא עשה את דרכו למסוק של חיל הנחתים ברגל וללא סיוע, כשהוא עוטה מסכה, אך לא עצר לשוחח עם עיתונאים במקום.

לפני עלייתו למסוק פרסם טראמפ סרטון, שלמעשה מהווה הופעה ראשונה שלו מאז נודע כי נדבק בנגיף, ובו הודה לכולם על התמיכה הרבה והוסיף: "אני הולך לבית החולים. אני חושב שמצבי טוב אבל אנחנו הולכים לוודא שזה אכן כך". על מצבה של רעייתו מלניה אמר הנשיא כי היא מרגישה טוב מאוד. 

הנשיא טראמפ בסרטון לפני העברתו לבית החולים

"הרופאים כנראה מודאגים"

העברתו של הנשיא לבית החולים היא צעד מניעתי, אמרה דוברת הבית הלבן, קיילי מקנני. לדבריה, "הנשיא טראמפ נמצא במצב רוח טוב, יש לו תסמינים קלים ועבד במהלך היום. המהלך נובע מזהירות רבה ובעקבות המלצות רופאו ומומחים רפואיים. הוא יעבוד ממשרדי הנשיא בבית החולים". 

טראמפ יאושפז למספר ימים בבית החולים הצבאי "וולטר ריד" במרלינד, וימשיך למלא את תפקידו משם. על פי רשת ABC, הנשיא בן ה-74, שנמצא בקבוצת סיכון בשל גילו, סובל מחום, שיעול, גודש באף וצמרמורות, כולם תסמינים של מחלת הקורונה. על פי דיווחים בארצות הברית, טראמפ קיבל טיפול ניסיוני של קוקטייל נוגדנים. רופאו האישי, ד"ר שון קונלי, אמר בהצהרה, כי הנשיא תשוש אך מצב רוח טוב לאחר שקיבל מנה של תרופה שיוצרה של ידי חברת רג'נרון. בנוסף הוא קיבל אבץ ו-וויטמין D - שאמורים לחזק את המערכת החיסונית, וכן תרופות גנריות נוספות, כמו אספירין ותרופה לצרבת.

ד"ר אדוארד ג'ונס-לופז, מומחה למחלות זיהומיות באוניברסיטת דרום קליפורניה, אמר כי "רופאיו של טראמפ כנראה מודאגים מאוד אם הם החליטו לתת לו תרופה ניסיונית, שהיא בהגדרה מסוכנת". 

דונלד טראמפ עולה למסוק הנשיאותי בדרכו לבית החולים (צילום: REUTERS/Leah Millis)
דונלד טראמפ עולה למסוק הנשיאותי בדרכו לבית החולים (צילום: REUTERS/Leah Millis)

יועצת התקשורת של הנשיא, אליסה פרח, אמרה כי הנשיא ממשיך להיות בשליטה וכי הסמכויות לא הועברו לסגן הנשיא מייק פנס על פי התיקון ה-25 לחוקה. בתו של הנשיא, איוונקה, צייצה: "אתה לוחם ואתה תנצח את זה, אוהבת אותך". בנו אריק כתב: "אבא שלי הוא לוחם אמיתי. הוא יילחם בזה באותם כוח ונחישות שבהם הוא נלחם למען אמריקה בכל יום. אני מבקש מכם להצטרף אלי בתפילה להחלמתו. מעולם לא הייתי יותר גאה במישהו ובמה שהם היו צריכים לסבול". 

הלילה התייחס לראשונה יריבו בבחירות לנשיאות, ג'ו ביידן, למחלתו של הנשיא ואמר: "רעייתי ג'יל ואני מתפללים להחלמתו המלאה של הנשיא. זה אינו נושא פוליטי, וזו תזכורת לכולנו שעלינו לקחת את הנגיף הזה ברצינות". על פי דיווחים בארצות הברית,  לאור מצבו של הנשיא, ביידן החליט להסיר את המודעות השליליות נגד טראמפ בכלי התקשורת וכתב בטוויטר: "זה לא יכול להיות רגע של מחלוקת, זה חייב להיות רגע אמריקאי. אנחנו חייבים להתאחד יחד כאומה".

ג'ו ביידן מתייחס למחלתו של הנשיא טראמפ. צילום: רויטרס

בעקבות ההידבקות של בני הזוג טראמפ, גם ביידן עבר בדיקה ולאחר מספר שעות נודע כי לא נדבק, וכך גם סגניתו המיועדת, קמלה האריס. גם סגן הנשיא מייק נס נמצא שלילי לקורונה ולכן העימות בין שני המועמדים לסגן הנשיא ביום ביום חמישי בלילה ייערך כמתוכנן.