שונית המחסום הגדולה באוסטרליה, "גרייט ברייר ריף", אחד מפלאי הטבע הגדולים ביותר בכדור הארץ, איבדה מחצית מהאלמוגים שבה ב־25 השנים האחרונות, וזאת בשל המשך התחממות כדור הארץ. המדענים במרכז ARC למצוינות בלימודי ריף אלמוגים בקווינסלנד בחנו את מושבות האלמוגים בשונית הענקית, אשר משתרעת לאורך של 2,300 ק"מ, בשנים 1995 עד 2017 - ומצאו שכולן הצטמצמו. 

"גילינו שמספר האלמוגים הקטנים, הבינוניים והגדולים בשונית קטן ביותר מ־50% מאז שנות ה־90", אמר פרופ' טרי יוז, אחד ממחברי המחקר. "התוצאות שלנו הראו שהיכולת של השונית להתאושש נפגעה בהשוואה לעבר, כי יש פחות 'תינוקות' ופחות 'בוגרים' גדולים שמתרבים", הוסיף אנדי דיטזל, דוקטורנט בתוכנית למצוינות.

לפי המחקר, עליית טמפרטורת המים, ובמיוחד השיאים שנשברו בשנים 2016 ו־2017, היו גורם משמעותי בהלבנת האלמוגים, תהליך שבו הם מאבדים מצבעם ומתים. לכן, מסקנת החוקרים היא שהדרך היחידה לעצור את היעלמות האלמוגים מהשונית היא צמצום פליטת גזי החממה.  "אין לנו זמן לבזבז", הוסיף פרופ' יוז. "אם נוכל לשלוט בהתחממות סביב מעלה וחצי עד שתיים מעל הרמה לפני העידן התעשייתי, בהתאם להסכם פריז, אז עדיין תהיה לנו שונית. אבל אם הטמפרטורה תעלה בשלוש עד ארבע מעלות, אז לא נוכל לזהות אותה".