הבחירות בארצות הברית בעיצומן ובמוקד הקמפיין עומדות יכולות ההתמודדות של המועמדים ג'ו ביידן מהמפלגה הדמוקרטית והנשיא דונלד טראמפ מהמפלגה הרפובליקנית אל מול נגיף הקורונה.

הלילה (בין ראשון לשני) קיים הנשיא טראמפ עצרת בחירות במדינת נבאדה אשר בחוף המערבי. במוקד דבריו טען כי במידה וביידן ינצח בבחירות ויכנס לתפקיד הנשיא, חג המולד בארצות הברית יבוטל בעקבות הטלת סגר ברחבי המדינה. עוד הוסיף טראמפ כי במצב כזה העיר קארסון, בה נערכה העצרת, תהפוך לעיר רפאים. העיר מונה כיום כ-60 אלף תושבים.

טראמפ מספר למצלמה על מצבו הרפואי לאחר שנדבק בנגיף קורונה

בינתיים, יריבו של טראמפ ג'ו ביידן קיים עצרת משלו בעיר דורהאם בצפון קרוליינה. ביידן, לו זו הפעם השנייה בקמפיין בה הוא מבקר בצפון קרוליינה, ינסה בעוד 16 ימים להשיג ניצחון במדינה שבה הדמוקרטים נכשלו בשתי מערכות הבחירות האחרונות.

בנאומו תקף המועמד הדמוקרטי את הנשיא טראמפ בנושא השקיפות של הממשל הנוכחי: "הנשיא ידע כמה חמור נגיף הקורונה עוד מחודש ינואר והחביא את המידע מהציבור. התירוץ שלו היה שהוא אינו מעוניין להכניס את המדינה לפאניקה. האמריקאים לא נכנסים לפאניקה, דונלד טראמפ בפאניקה. הבחירות האלו הן החשובות ביותר בימי חיינו, נשמת ארצנו בסכנה".

המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן ונכדתו בעצרת בחירות (צילום: REUTERS/Tom Brenner)
המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן ונכדתו בעצרת בחירות (צילום: REUTERS/Tom Brenner)

הבחירות בארה"ב יתקיימו רק בעוד כשבועיים, אולם נתונים שפורסמו בסוף השבוע הראו כי הציבור האמריקאי לא ממתין לרגע האחרון ושובר שיאים בהצבעה המוקדמת בקלפיות ובדואר מתוך רצון להימנע מהתקהלויות ביום הבחירות עצמו עקב מגפת הקורונה. 

על פי פרויקט הבחירות בארה"ב, מיזם של פרופ' מייקל מקדונלד מאוניברסיטת פלורידה, שאוסף החל מ־2008 את נתוני ההצבעה בארה"ב, השתתפו עד שבת האחרונה יותר מ־25 מיליון אמריקאים בהצבעה המוקדמת, לעומת כ־6 מיליון מצביעים בפרק הזמן המקביל לפני ארבע שנים.

עוד הראו הממצאים כי ב־15 המדינות שסיפקו נתונים על השיוך המפלגתי של המצביעים, יותר מ־5.8 מיליון דמוקרטים כבר הצביעו, לעומת 2.52 מיליון רפובליקנים. במדינת המפתח פלורידה הצביעו עד שבת האחרונה יותר מ־1.185 מיליון דמוקרטים מול 726 אלף רפובליקנים, בעוד שבפנסילבניה, אף היא מדינה קריטית, יותר מ־510 אלף דמוקרטים הצביעו - לעומת 116 אלף רפובליקנים בלבד.