ארבעה ימים לאחר שאושר בכנסת ישראל, גם באמירויות קיבל הסכם השלום תוקף רשמי: ממשלת איחוד האמירויות הערביות הודיעה היום (שני) כי הקבינט אישר את הסכם נרמול היחסים עם ישראל, שנחתם בוושינגטון בחודש שעבר. 

נאום נתניהו בטקס חתימת הסכם השלום. באדיבות הבית הלבן

כאמור, מליאת הכנסת אישרה בשבוע שעבר את הסכם השלום עם איחוד האמירויות, ברוב של 80 ח"כים שהצביעו בעד מול 13 שהתנגדו, חברי הרשימה המשותפת, שהודיעו מראש כי יתנגדו להסכם - שכן הוא חלק מתוכנית המאה של טראמפ, שכוללת בתוכה סיפוח חלק משטחי יהודה ושומרון. 

"השלום הזה לא נפל עלינו ככה סתם מהשמים. הוא תוצאה של משנה סדורה ודרך עקבית שאני מקדם 25 שנים", אמר ראש הממשלה בנימין נתנינהו במהלך הדיון במליאה. "ההסכם הופך את הסדר הישן. הסדר החדש אומר לא להמתין עד שהפלסטינים יתרצו. לא להמתין לפיוס איתם אלא להתקדם. כשהם ישנו את השקפתם נקדם שלום גם אתם, אבל לא להתנות את זה. הסבירו לנו שאין כל סיכוי להשיג שלום בינינו לבין מדינה ערבית כל עוד לא נעשה אתם שלום. פעלתי אחרת והתוצאות לפנינו. אסור לנו ללכת אחורה לקווי שישים ושבע, להצפת ישראל בפליטים, לחלוקת ירושלים. זה לא יביא שלום אלא יקרב את המלחמה הבאה", סיים נתניהו.

ראש המל''ל מאיר בן שבת לפני ההמראה לבחריין (צילום: מארק ישראל סלם)
ראש המל''ל מאיר בן שבת לפני ההמראה לבחריין (צילום: מארק ישראל סלם)
בתוך כך, נרשמו התקדמויות גם במגעים הדיפלומטיים מול בחריין: אתמול המריאה משלחת ישראלית למנאמה, בירת בחריין, בהובלת ראש המל"ל מאיר בן שבת, וחתמה על סדרת הסכמים הבילטרליים עם מקביליהם המקומיים. הסכמי שיתוף הפעולה צפויים לעסוק במגוון תחומים צבאיים ואזרחיים כאחד. 
בן שבת אמר בשדה התעופה בבחריין בשפה הערבית: "מודים למלך אאל ח'ליפה על הנהגתו באומץ. מקווים שזה ייצור חברות חמה בינינו. ישראל מושיטה ידה לשלום אמיתי לעם הבחרייני. ביחד נשנה את פני האזור לטובת עמינו. אני מודה לאמריקנים על מאמציהם, אנשאללה נארח אתכם בישראל בקרוב". סגן ראש ממשלת בחריין אמר כי "הסכם השלום עם ישראל מותנה בפתרון שתי המדינות".