לאחר שיותר מ-92 מיליון אמריקאים כבר הצביעו, המתמודדים על נשיאות ארה"ב החריפו הלילה (בין ראשון לשני) את הטון לקראת יום הבחירות שייערך מחר. בעוד שהנשיא דונלד טראמפ חצה את המדינה והגיע למדינות הדרום, יריבו ג'ו ביידן התמקד בפנסילבניה, שצפויה להוות נקודת מפנה מכריעה בקרב בין השניים. 

"פנסילבניה קריטית עבור הבחירות הללו", אמר סגן הנשיא לשעבר לתומכיו בעצרת בחירות בפילדלפיה. "הכוח לשנות את המדינה שלנו נמצא בידיים של פילדלפיה ופנסילבניה", הוסיף. 

ביידן גם הטיל על טראמפ את האחריות למותם של יותר מ-230 אלף אמריקאים שנדבקו בקורונה, ופנה לתומכיו באומרו: "דמיינו איפה היינו אם הנשיא היה עוטה מסכה במקום ללעוג לנגיף?". 

עצרת בחירות של דונלד טראמפ בנבאדה. צילום: רויטרס

מנגד, טראמפ דחה את שאלות הכתבים שביקשו לדעת האם הוא יקבל את תוצאות הבחירות במקרה שבו יפסיד, ואמר בעצרת בחירות באיווה כי הוא ינצח למרות הסקרים המעניקים יתרון משמעותי לביידן. "עכשיו הם שואלים אותי האם אכבד את החלטת הבוחרים והאם אעביר את השלטון בצורה ידידותית? אז לא הולך להיות מעבר, כי אנחנו מנצחים", אמר טראמפ לתומכיו. 

מסקר שפורסם אתמול ב"ניו יורק טיימס" עולה כי המועמד הדמוקרטי מוביל על הנשיא המכהן בארבע ממדינות המפתח. מהנתונים עולה כי ביידן מקבל 49 אחוזים מהקולות בפנסילבניה ואריזונה, זאת לעומת 43 אחוזים מהקולות שמקבל שטראמפ.

ג'ו ביידן תוקף את טראמפ, קרדיט: רויטרס

בפלורידה הוא נהנה מ-44 אחוזי תמיכה, כאשר ביידן קיבל שלושה אחוזים יותר, ובוויסקונסין נרשם ההפרש גדול יותר בין השניים - כאשר ביידן קיבל 52 אחוזים מהקולות לעומת 41 אחוזי של טראמפ. 

בתוך כך, סקר של רשת ABC והוושינגטון פוסט מעניק לביידן ייתרון על טראמפ בפנסילבניה, בה הוא מקבל 51 אחוזים מהקולות. עם זאת, הנשיא המכהן מוביל על פני יריבו בפלורידה, בה הוא מקבל 48 אחוזים.

בשבוע שעבר פורסם כי רשויות אכיפת החוק נערכות להתפרצות של עימותים אלימים, זאת בשל חוסר שביעות רצון של המחנות היריבים מתוצאות ההצבעה. סקר שפורסם בקליפורניה הראה כי 88 אחוזים מהנשאלים חושבים שיש סבירות גבוהה או מסוימת להתפרצות של אלימות אם יהיו מחלוקות סביב זהותו של המנצח. 53% מתומכיו של הנשיא דונלד טראמפ הביעו חשש שיש סיכוי גבוה לאלימות, לעומת 40 אחוזים בקרב תומכיו של ג’ו ביידן.