מיד לאחר ההכרזה על זכייתו של המועמד הדמוקרטי, ג'ו ביידן, בבחירות לנשיאות ארצות הברית, החלו גם בישראל להגיב אתמול (שבת) למהפך בבית הלבן. פוליטיקאים מימין ומשמאל בירכו את ביידן וסגניתו קמלה האריס על הניצחון, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין בירכו את השניים רק הבוקר (ראשון), באיחור של שעות רבות.

נאום הניצחון של ג'ו ביידן. צילום: רויטרס

ברכת רה"מ, שידוע ביחסיו הקרובים עם הנשיא המכהן, פורסמה בחשבון הטוויטר שלו: "ג'ו, אנחנו מנהלים מערכת יחסים קרובה וממושכת במשך קרוב ל-40 שנה ואני יודע שאתה חבר טוב של ישראל. אני מצפה לעבודה המשותפת עם שניהם, כדי לחזק את היחסים בין המדינות".

כעבור מספר דקות, נתניהו צייץ ציוץ נוסף, בו הודה לנשיא היוצא דונלד טראמפ. "תודה על הידידות שהראית למדינת ישראל ולי באופן אישי, על הכרתך בירושלים ובגולן, בעמידתך מול איראן, בהסכמי השלום ההיסטוריים ובהבאת הברית האמריקאית-ישראלית לגבהים חסרי תקדים".

נשיא המדינה ראובן ריבלין פרסם גם הוא ברכה: "הברית האסטרטגית בין מדינותינו ובין האומות שלנו חזקה מכל הנהגה פוליטית ואינה נשענת על ידידות בלבד. בשם העם בישראל, אני מאחל לך ולממשלך הצלחה רבה ומבקש להזמינך לביקור בישראל כאורחנו בירושלים".

בני גנץ, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, התייחס לזכייה של ביידן, וגם הודה לנשיא המכהן טראמפ.  "עם התבהרות תוצאות הבחירות, אני מברך את ג'ו ביידן, ידיד גדול של ישראל, ואת סגניתו, קמלה האריס, ששעתה היסטוריה ונבחרה לאישה הראשונה בתפקיד סגן הנשיא", צייץ גנץ בחשבון הטוויטר שלו במהלך הלילה.

"אני מצפה להמשיך ולהעמיק את הקשר האיתן והקשרים הביטחוניים החזקים בין עמינו, כבעלי ברית במאמץ לחזק את הדמוקרטיה, היציבות והשלום ברחבי העולם. אני גם רוצה להודות לנשיא טראמפ. המזרח התיכון עבר צעדים גדולים בזכות הנהגתו הנועזת של הנשיא בארבע השנים הללו, ועל כך אנו אסירי תודה".

שר החוץ גבי אשכנזי בירך את הנשיא הנבחר של ארה"ב ג'ו ביידן, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "לכבוד הוא לי לברך את ביידן וסגניתו קמלה האריס על ניצחונם בבחירות". הוא הוסיף: "הנשיא הנבחר הוא ידיד ותומך מובהק בישראל במשך כחצי מאה. אני מאמין שתחת הנהגתו הברית האסטרטגית הכרחית בין שתי מדינותינו תמשיך לפרוח ולשגשג". ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין לא בירך את ביידן.

שר המשפטים אבי ניסנקורן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ברכות לנשיא הנבחר של ארה"ב ג'ו ביידן! ברכות לקמלה האריס, האשה הראשונה שתכהן כסגנית הנשיא וברכות לעם האמריקאי על ההליך הדמוקרטי הראוי. אני בטוח שהקשר ההדוק והחזק בין ארה"ב לישראל ישמר ויתחזק תחת ממשל ביידן". 

שרת התפוצות פנינה תמנו שטה צייצה: "אני מברכת את ג'ו ביידן על בחירתו לנשיא ארה"ב ואת סגניתו קמלה האריס על מינויה ההיסטורי לסגנית נשיא. ביידן הוא ידיד ישראל, אני בטוחה ששתי המדינות שלנו ימשיכו לעבוד יחד בשיתוף פעולה מלא".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לשתיקה מצד הממשלה לזכייתו של ביידן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "העובדה שנתניהו, גנץ ואשכנזי לא בירכו עדיין את נשיא ארה"ב הנבחר היא פחדנות מבישה שפוגעת באינטרסים של מדינת ישראל. אם נשיא צרפת, קנצלרית גרמניה וראש ממשלת בריטניה יכולים לעשות זאת, גם אתם יכולים".

יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ברכות חמות לנשיא הנבחר של ארה״ב ג׳ו ביידן, ידיד אמת של מדינת ישראל, ולסגניתו הנבחרת קמלה האריס, פורצת דרך ותקרות זכוכית. בפגישותינו לאורך השנים, הנשיא הנבחר ג׳ו ביידן הרשים אותי במצפן הממלכתי שהדריך אותו וברקורד המרשים של תמיכתו במדינת ישראל ובמאבק באנטישמיות".

"שלום שלום ואל תבוא לי בחלום. ברוך שפטרנו מעונשו של זה. נפטרנו מאידיוט מופרע ושקרן, שבז לכל מה שצודק ונכון וחיבק כל מה שרע ונתעב. נרקיסיסט ומגלומן, מיזוגן מטרידן וגזען, שאיים לדרדר את כל הישגי השוויון והקידמה לעידן האבן. צל כבד הוסר מעל העולם. הללויה", כתבה שלי יחימוביץ.

"הנשיא הנבחר, ג'ו ביידן, הוכיח לאורך כל שנות פעילותו הציבורית שהוא ידיד אמת של ישראל ומחויב לשמירה על בטחונה. בעת כהונתי כשר ביטחון כיהן ביידן כחבר בכיר בוועדת החוץ של הסנט והתוודעתי לתמיכתו החד משמעית בצרכיה הביטחוניים של ישראל", כתב שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ והוסיף: " אני מודה לנשיא טראמפ על תמיכתו הבלתי מסויגת בישראל ועל תרומתו להשגת הסכמי שלום עם מדינות ערביות".  

ח״כ ניר ברקת כתב: "אני מברך את ג׳ו ביידן על הכרזתו כנשיא הנבחר של ארה״ב ומאמין שתחת הנהגתו תימשך מערכת היחסים האמיצה והחיובית בין שתי המדינות. אני מודה מעומק הלב לנשיא היוצא דונלד טראמפ על תרומתו האדירה למדינת ישראל בארבע השנים האחרונות.
‏לעד תיחקק בהיסטוריה של עם ישראל כידיד אמת שלנו" 

״העם האמריקאי בחר באמת, בצדק, במי שבחר לחבר במקום שבו הייתה הסתה ותרבות של שקר. זה התפקיד של האזרחים והאזרחיות לסלק את מי שפועל נגדם- וזה גם מה שאנחנו עושים פה. גל של אמת ישטוף את העולם, ואיתו גם ישראל תזכה להנהגה חדשה שפועלת למען האזרחים והאזרחיות ולא נגדם", כתבו תנועת המחאה "הדגלים השחורים"

תנועת 'שלום עכשיו' על בחירתו המסתמנת של ג'ו ביידן לנשיאות ארצות הברית: "ישראל ניצלה מהזיית הסיפוח. עת לעצור את השתוללות הבנייה בהתנחלויות ולחזור למשא ומתן 

מתנועת שלום עכשיו נמסר כי "ג'ו ביידן הוא ידיד אמת של ישראל התומך בפתרון שתי המדינות. בחירתו היא הזדמנות לשיקום האמון באיזור ולחידוש המשא ומתן לשלום. לשם כך יש לעצור מיידית את השתוללות הבנייה בהתנחלויות". בתנועה הוסיפו: "כהונתו של טראמפ הסתיימה ואיתה צריכות להסתיים גם תרבות השקר וההונאה, הכוחנות והגזענות וכמובן ההשתלטות של גורמים פונדמנטליסטיים על מדיניות החוץ והביטחון של ישראל."