רעידת אדמה בעוצמה 5.5 שמרכזה בטורקיה הורגשה היום (שבת) בצפון הארץ, כך לפי המכון לחקר רעידות אדמה בטורקיה. לא היו דיווחים מיידיים על נפגעים או נזק למבנים. לפי המכון הגיאולוגי בישראל, מוקד רעידת האדמה היה במרחק של 436 ק"מ מנהריה.

רעידת האדמה התרחשה בעומק של 93.3 ק"מ (58 מייל), לאחר ששינתה את העוצמה מ-5.4. לפי דיווחים בתקשורת המקומית בטורקיה, נמסר כי רעידת האדמה הורגשה בעיקר בבירה אנטליה ועיירות השכנות. לא היו דיווחים מיידיים על נפגעים או נזק למבנים.

פיקוד העורף פרסמו רענון הנחיות, במקרה של רעידת אדמה: "השוהים במבנה, אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת אל היציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לתפוס מחסה תחת רהיט כבד".

לשוהים בחוץ, אמרו: "יש להישאר בחוץ ולהתרחק ממבנים, גשרים ועמודי חשמל. השוהים בחוף הים, יש לעזוב את החוף מחשש לצונאמי. הנוסעים ברכב, יש לעצור את הרכב, לדומם מנוע ולהישאר ברכב. אין לעצור בקרבת גשרים ומחלפים".

לפני כחודש, הורגשה רעידת אדמה בעוצמה של 6.7,  בחופי טורקיה ויוון, בה נהרגו 102 בני אדם, ואלפים נותרו ללא קורת גג. עיר החוף איזמיר נפגעה משמעותית בעקבותיה.