ד"ר מוחמד בשארי, המשמש כמזכיר הכללי של המועצה העולמית של הקהילות המוסלמיות ונחשב למקורב למלך מרוקו, אמר בשיחה עם "מעריב" כי "למרוקו מעמד מרכזי בקרב המדינות הערביות המוסלמיות. המלך מוחמד השישי משמש כנשיא ועדת אל־קודס, ולכן צפוי מאמץ משותף עם המדינות שכבר חתמו על הסכמים עם ישראל - כמו איחוד האמירויות, בחריין, ירדן, מצרים, סודן ואחרות - למצוא פתרון למצבו הקשה של העם הפלסטיני, תוך הכרה בצורכי הביטחון של ישראל. אני סומך על חוכמתה של ישראל שתדע להתקדם לפתרון בנושא זה. ולא רק בנושא התיירות".

לגבי התניית ההסכם בהכרה בריבונותה של מרוקו על סהרה המערבית, אמר בשארי: "ישראל לא היססה מעולם בתמיכתה בזכותה של מרוקו בסהרה המערבית. ההכרה האמריקאית באה בתוך אקלים כללי של הכרה בזכויות אלה".

נתניהו על הסכם הנורמליזציה עם מרוקו. צילום: רויטרס

עם זאת, גם בשארי הודה כי יש חשש ממחאות נגד ההסכם במרוקו עצמה והוסיף: "יש קיצונים מטורפים בכל מקום, גם בישראל, אבל הם אינם מייצגים את ההנהגה והעם במרוקו. אני בטוח שנדע להפגין אומץ גם מולם. להסכם "החזרה לנורמליות" בין ישראל למרוקו שני חלקים. הראשון עוסק בקידום יחסי הכלכלה, המסחר והתיירות, שלמעשה מעולם לא נפסקו. החלק השני הוא מדיני ונועד לקדם את פתרון הסוגיה הפלסטינית, ודרכו כריתת שלום כולל בין העולם המוסלמי, הערבי וישראל".

בתוך כך, העניק שלשום (שישי) שר החוץ של מרוקו, נאסר בוריטה, ראיון לרועי קייס, הכתב לענייני העולם הערבי של "כאן חדשות", שבו הבהיר כי ההסכם עם ישראל לא יהיה על חשבון הסוגיה הפלסטינית, אך הדגיש את הקשר המיוחד וההיסטורי של בית המלוכה לקהילה היהודית. השר ציין כי כל מוקדי הכוח החשובים בממלכה הביעו תמיכה בידידות עם ישראל.

ממשלת צרפת בירכה על ההודעה על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין ישראל ומרוקו, ודובר משרד החוץ הצרפתי אף אמר כי שתי המדינות הן "שותפות מרכזיות" של ארצו.

במקביל להודעת הברכה, שיבחה צרפת גם את מה שכינתה "האזכור מצדם של שלטונות מרוקו לגבי תמיכתם בפתרון שתי המדינות שיחיו זו לצד זו בשלום וביטחון, ועל חשיבות המשא ומתן בין הצדדים כדי להגיע לשלום בר קיימא. צרפת עם שותפותיה נחושה לתרום לחידוש הדו־שיח על בסיס החוק הבינלאומי והפרמטרים המוסכמים", נמסר עוד בהודעה.

ל"מעריב" נודע בהקשר זה כי צרפת משתתפת בפועל במאמצים לחידוש המשא ומתן הישראלי־פלסטיני, והנשיא עמנואל מקרון מינה לצורך זה נציג אישי. היוזמה מתנהלת רשמית תחת אחריותה של ירדן, ובפריז מקווים לתמיכה מרוקאית במהלך.

גורמים ביהדות מרוקו הביעו בפני "מעריב" את שמחתם הרבה על הסכם הנורמליזציה, ובמיוחד על הטיסות הישירות הצפויות בין ישראל למרוקו. עם זאת, הם הביעו חשש מהסתה ומהפגנות נגד ההסכם מצד חוגים אסלאמיים קיצוניים, שעלולות להיות מופנות גם נגד הקהילה היהודית. רשמית מונה היום הקהילה היהודית במרוקו כ־3,000 איש, אך יש האומדים אותה בפועל בכשליש ממספר זה.