"עסקת מכירת מטוסי ה-F-35 ויתר כלי הנשק המשוכללים לאיחוד האמירויות מתקדמת בצורה טובה ומהירה, למרות חילופי הממשל הצפויים בארה"ב", כך אומר הבוקר (חמישי) בכיר בממשל האמריקאי. ר. קלארק קופר, עוזר מזכיר המשרד לעניינים צבאיים-פוליטיים אמר כי כניסתו של ג'ו ביידן לבית הלבן לא צפויה להשפיע על העסקה, המוערכת בכ-23 מיליארד דולר.

קופר אומר כי הם פועלים בקשר הדוק מול מקביליהם האמיראתים, והוא מעריך שארה"ב תכבד את כל ההסכמים שכבר חתמה עליהם. מוקדם יותר החודש נדחתה בקונגרס האמריקאי הצעת חוק של גורמים במפלגה הדמוקרטית שנועדה לבלום את עסקת מכירת הנשק המתקדם לאיחוד האמירויות. 

מטוס החמקן F35 בדרך לישראל

"כאשר ארה"ב חותמת על הסכמים חשובים כאלה מול מדינות זרות, אנו מקפידים תמיד לעמוד בהם, גם אם ממשל חדש נכנס לתפקיד", אמר קופר. בנוסף, הוא רמז כי אי עמידה בהסכמים מסוג זה יכולה לערער משמעותית את מעמדה של ארה"ב בעולם בכלל ובמזרח התיכון בפרט.

נשיא ארה"ב הנבחר, ג'ו ביידן, לא התבטא בעניין העסקה בפומבי, אך מזכיר המדינה המיועד של ממשלו, אנתוני בלינקן, הבהיר לפני הבחירות כי "ממשל ביידן יבחן בצורה מדוקדקת את פרטי העסקה". בלינקן הבהיר כי ממשל ביידן יפעל על מנת להבטיח ולשמר את עליונותה הצבאית של מדינת ישראל במזרח התיכון. בראיון עמו שפורסם כשבוע לפני הבחירות אמר בלינקן כי הוא "מקווה מאוד שהממשל הנוכחי לא פעל בצורה נחפזת בנוגע לעסקת המכירה" ואף רמז כי יתכן והממשל עקף את הקונגרס בהחלטתו למכור את מטוסי החמקן לאמירויות.