ערוץ אל-מיאדין הלבנוני וכלי תקשורת נוספים בשפה הערבית מדווחים הלילה (שלישי) על תקיפה אווירית מסיבית בג'ורף א-סח'ר שבמרכז עיראק, לא רחוק מהבירה בגדד. על פי הדיווחים שטרם קיבלו אישור רשמי, כלי טיס אמריקאים תקפו עמדות של המילציות העיראקיות השיעיות הנאמנות לאיראן.

ג'ורף א-סח'ר, הנמצאת דרום מערבית לבירה בגדד נמצאת בשליטת המיליציות, ובעיקר גדודי חיזבאללה וחיזבאללה נוג'בא. על פי ההערכות, במקום נמצאים מחסני נשק ותחמושת המיועדים לשימוש המיליציות וכן להברחות לסוריה ולבנון. 

פיצוץ במחסן תחמושת בעיראק, ארכיון צילום: רשתות ערביות

התקיפה מגיעה מעט יותר משנה לאחר חיסולו של מפקד גיס קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, וברקע דיווחים שונים על הגברת הכוננות בקרב הכוחות המקומיים סביב תאריך זה. באיראן ובציר ההתנגדות השיעי במזרח התיכון בעיראק ובכלל הביעו בחודשים האחרונים חששות גדולים מימיו האחרונים של הנשיא טראמפ בתפקיד. באיראן העריכו כי טראמפ ינסה לבצע תקיפה משמעותית אחרונה נגדם לפני שיעזוב את הבית הלבן ב-20 בינואר.

לפני כחודשיים דיווח עיתון הניו יורק טיימס כי טראמפ ביקש לתקוף את מתקני הגרעין באיראן. דרישתו באה לאחר חשיפה כי איראן מעשירה אורניום בשיעורים גדולים בהרבה משהותר לה בהסכם הגרעין. בימים האחרונים גם דווח כי צבא ארה"ב צמצם את כוחותיו בעיראק, בעקבות הוראתו של הנשיא טראמפ.