אנתוני בלינקן, המועמד למזכיר המדינה של נשיא ארה"ב הנכנס ביידן, אמר הערב (שלישי) בשימוע שנערך לו בסנאט לקראת אישור מינויו כי זוהי חובתה הדחופה של ארה"ב למנוע מאיראן נשק גרעיני, וכי הממשל החדש מוכן לחזור למשא ומתן עם איראן על תוכנית הגרעין אם יעמדו במחויבויותיהם. בנוסף, הבהיר: "נתייעץ עם ישראל ועם מדינות המפרץ לפני שנקבל החלאה בעניין הסכם הגרעין". 

בהתייחסו לישראל אמר כי "הדרך להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית ולתת לפלסטינים את המדינה שהם זכאים לה היא באמצעות פתרון שתי המדינות". עם זאת הוא הוסיף כי פתרון זה "מאוד מאותגר" לפי שעה, וקשה לראות סיכוי שהוא יתקדם בזמן הקרוב.

בנושא ההסכמים בין ישראל למדינות ערב אמר: "אולי ניתנו התחייבויות אמריקניות במסגרת ההסכמים שנצטרך לבחון מחדש, אבל הנורמליזציה הפכה את ישראל לבטוחה יותר ואת האזור לבטוח יותר".  

הוא הוסיף כי הסכם הגרעין הצליח לבלום את איראן מלהשיג מספיק חומר בקיע כדי לבנות נשק גרעיני. "התוצאה היא שזמן הפריצה האיראני לפצצה ירד משנה תחת ההסכם ל-3-4 חודשים בלבד לאחר הפרישה מההסכם", אמר והסביר כי אחרי פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין, איראן הגדילה את מאגר האורניום המועשר ומעשירה לרמה גבוהה יותר.