משפט ההדחה של דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב הקודם, יחל בסנאט ב-8 בפברואר. מנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר, הודיע על לוח הזמנים של הליך הדחתו הלילה (שבת).

על אף שטראמפ כבר סיים את תפקידו וביידן החל לכהן כנשיא, הליך ההדחה נמשך בשל רצונם של חברי המפלגה הדמוקרטית וחברים נוספים במפלגה הרפובליקנית למנוע ממנו את האפשרות להתמודד על כהונה נוספת לנשיאות בעוד ארבע שנים. בנוסף, דווח כי במקביל להליך ההדחה פועלים בסנאט להפעיל את התיקון ה-14 לחוקה אשר ימנע מאדם להתמודד לתפקיד הנשיאות בשל חלקו בפגיעה באומה.

טראמפ במסר למפגינים במהלך המהומות בקפיטול: "לכו הביתה"

שומר הסביר את הדחייה בהליך ההדחה בכך שעל הסנאט להתכונן לכך בצורה הטובה ביותר, ולעסוק גם במינויים החדשים של הנשיא ג'ו ביידן וכן בתכנית ההתמודדות שהציג עבור המאבק בנגיף הקורונה, בעלות של שני טריליון דולר. "כולנו רוצים להניח את הפרק האפל הזה מאחורינו ולהתקדם להחלמה ואחדות", אמר שומר. "אך אלה יושגו רק באמצעות דבקות באמת וביצוע משפט צדק". 

כזכור, טראמפ הועמד להדחה בבית הנבחרים כשבוע לפני תום כהונתו, בשל מעורבותו בהסתת אלפי הפורצים לגבעת הקפיטול בוושינגטון ב-6 בינואר. ההמונים פרצו למבנה הקונגרס בעת הליך בחירתו הרשמית של הנשיא ג'ו ביידן בסנאט.