בימים האחרונים הושק ברשת מיזם, בתמיכתם של הנציבות האירופית, האו"ם, הברית הבינלאומית לזיכרון השואה ואונסק"ו, אשר תכליתו מאבק בדיסאינפורמציה ובהכחשת השואה, וזאת על ידי הנגשת מידע לגבי מאורעות המלחמה, לצד מתן כלים הסברתיים בנוגע לסכנות שבעיוות עובדות היסטוריות. 

המיזם, הנושא עמו את הססמה "הגנו על העובדות", מנסה לייצר תבנית להתמודדות עניינית עם השיח המסוכן שמציף את הרשתות בשנים האחרונות - שיח שניתן למתוח קו ישיר בינו לבין התגברות האנטישמיות באזורים רבים בעולם. מי שייכנס לאתר המיזם, ימצא מידע היסטורי, סרטונים וחומר הסברתי רב על השואה ועל המאבק בהכחשתה. 

המיזם הוא אחד מכמה צעדים שנוקט האיחוד האירופי בשנים האחרונות בכל הקשור לחקר השואה. לאחרונה הושק פרויקט חדש במסגרת יוזמת בתי הקברות היהודיים שבה תומך האיחוד, שיכלול תוכנית אירועים חינוכיים ופעילויות ממוקדות עם בתי ספר וקהילות. כמו כן, האיחוד משקיע סכום השווה ל־35 מיליון שקל בתשתית חקר השואה, שתכליתה להרחיב את הארכיונים הרלוונטיים ולהעמיק את יכולות המחקר.

עמנואל ז'ופרה, שגריר האיחוד האירופי בישראל, אמר ל"מעריב": "המאבק בהכחשת השואה אינו יכול להסתכם בנאומים ודיונים על הסכנות שבתופעה. חזית המאבק בתופעה בשנים האחרונות נמצאת ברשת, ושם גם עלינו להימצא. יכולת המחקר שזמינה לצעירים היום היא אינסופית, אך הדבר הופך גם את יכולת עיוות העובדות לאינסופית. לכן עלינו להנגיש מידע אמין ולסייע בהפצתו עד כמה שניתן. אני מברך על המיזם החשוב הזה, ומקווה שהוא יהווה נדבך חשוב במאמץ להגן על העובדות".