לעומת ישראל שמתחסנת במרץ, בשאר העולם קצב ההתחסנות נמוך באופן משמעותי, ובעיקר באיטליה. ד"ר דרור אידר הסביר, שגריר ישראל באיטליה שוחח היום (חמישי) עם רון קופמן ואריה אלדד ב-103FM והסביר כי "אני מכיר כל מיני תירוצים מדוע אין להם חיסונים, יועצת הנשיא אמרה לי 'זה לא שיש לנו חיסונים ואנחנו לא מחסנים, אין לנו חיסונים. אם יהיו – נחסן'". בהמשך הוסיף: " יש הערצה מאוד גדולה כלפי ישראל והעם היהודי". 

מה קורה באיטליה עם החיסונים?
"הבעיה בכל אירופה, אנחנו עברנו בדרך לכאן דרך פרנקפורט כדי להגיע לחיסון הראשון שאלתי שם מה קורה, ידעתי עוד קודם כי אנחנו נמצאים בפורומים עם כל השגרירים של אירופה, שאלתי אנשים שנמצאים בשטח ואמרו לי שגרמניה לא סיימה אפילו לחסן את בני ה-80 שלה, זה אומר שהבעיה נמצאת בכל אירופה". 

איך הם מסתכלים עלינו? בישראל היהודים מתחסנים בהמוניהם, זה גורם לקנאה או לגל אנטישמי?
"באיטליה, שלא כמו במדינות אחרות, האנטישמיות נמצאת בשוליים ולא ממש רואים אותה. להפך יש הערצה מאוד גדולה כלפי ישראל והעם היהודי. אני דיברתי בכמה מסיבות עיתונאים שם ,שאלו אותי בכל מיני ראיונות על החיסונים והבאנו מומחים ישראליים ואמרתי להם אולי זה לא דיפלומטי אבל אני רוצה לשתף אתכם בהרהורים, אני כותב על היסטוריה המון ויש לי המון תהיות מה קורה עם החיסונים באירופה בכלל.

אני מכיר כל מיני תירוצים מדוע אין להם חיסונים, יועצת הנשיא אמרה לי זה לא שיש לנו חיסונים ואנחנו לא מחסנים, אין לנו חיסונים. אם יהיו - נחסן. אחת הסיבות ששמעתי מאחד הכלכלנים היא שאירופה השקיעה כמעט הכול באסטרהזניקה, זה התעכב ולא היה להם אומץ להגיד אנחנו נשקיע בדבר אחר. שאלתי - אם הייתה מלחמה קונבנציונלית ומנהיגיכם היו משקיעים במטוסים שלא ממריאים, הייתם מצפים שהם יחפשו בכל מקום על הפלנטה מטוסים אחרים שיגנו? אני הייתי מצפה שראשי האיחוד האירופי, המדינה בגלל שהם חלק מאימפריית האיחוד האירופי המדינה לא יכולה לבד לרכוש את החיסונים.

אמרתי להם - אנחנו במלחמה, הייתי מצפה שייגשו לראשי פייזר ומודרנה ויגידו להם אנחנו מייצגים אימפריה של 450 מיליון אנשים, מתים בכל יום אלפים, באיטליה כל יום מאות אנשים, זוועה עד עכשיו יותר מ-95 אלף מתו, אנחנו מבקשים את הפורמולה של החיסון, אין לכם מספיק מפעלים כדי לייצר חיסונים ולא יכולים לספק? לנו יש המון מפעלי חיסונים באירופה, נקנה את הפורמולה בכסף, כולנו ממחר נייצר את החיסונים ויהיה חיסונים לכל העולם נוכל להציל את כל העולם ועד עכשיו אני מודה שהם לא עשו ואני לא יודע למה".