נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי הכריז כי ממשלתו לא תיכנע לסחטנות, אחרי שחמושים חטפו יותר מ־300 תלמידות בצפון־מזרח המדינה - אירוע נוסף בשורת התקפות נגד מוסדות חינוך וחטיפות המוניות של תלמידים ומורים.

לפי המשטרה, חמושים תקפו ביום שישי לפנות בוקר את חטיבת הביניים הממלכתית לבנות בג'נגבה שבמדינת זמפרה וחטפו 317 תלמידות בנות 12 עד 16. כלי התקשורת ציטטו אתמול גורמי ביטחון שטענו כי החטופות נראו ביער דנגולבי.

מושל זמפרה בלו מטוולה מסר כי הוא מחויב לפעול לשחרור מהיר של החטופות, אולם הבהיר כי ימשיך את התוכנית שלו להידברות עם ארגונים חמושים באזור במטרה לפרק אותם מנשקם. "קליע אחד בידיים של גורמים פורעים בלתי־מדינתיים עלול לגרום לכאב עצום לחפים מפשע", אמר מטוולה, שהפציר בבני המשפחות של הנערות לגלות איפוק.

"הממשל הזה לא ייכנע לסחטנות של בנדיטים שפוגעים בתלמידים חפים מפשע מתוך ציפייה לתשלומי כופר גדולים", הצהיר הנשיא בוהארי, שהוסיף כי "חוטפים וטרוריסטים לא צריכים להשלות את עצמם שהם יותר חזקים מהממשלה".

החטיפה ההמונית ביום שישי מצטרפת לשורת תקיפות וחטיפות מצד קבוצות חמושות ופושעים בצפון־מערב ניגריה בשבועות האחרונים, נוסף להתקוממות החמושה שנמשכת 11 שנה בצפון־מזרח המדינה. האירועים העלו את החשש מהידרדרותה של המדינה לכאוס והגבירו את הביקורת על השלטון של בוהארי.

אתמול שוחררו 27 תלמידים, שלושה מורים, איש צוות ועשרה בני משפחתם, עשרה ימים אחרי שנחטפו מהקולג' המדעי הממשלתי בעיירה קגארה שבמדינת ניג'ר במערב ניגריה. אחד התלמידים נורה למוות במהלך החטיפה.