ערוץ השיחות המתוכנן בין ארה"ב לאיראן על עתיד הסכם הגרעין בהשתתפות מדינות אירופה נמצא במבוי סתום. זאת בעקבות הצהרות דובר משרד החוץ האיראני, שלפיהן על ארה"ב להסיר תחילה את הסנקציות נגד איראן כדי לחזור להסכם הגרעין, וכי "אין זה הזמן המתאים לפגישה בלתי פורמלית עם המעצמות האירופיות וארה"ב".

דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי הביעה אכזבה מהדברים ואמרה כי ארה"ב עדיין מוכנה להפעיל "דיפלומטיה משמעותית" בנושא. לדבריה, "ארה"ב תיוועץ בכל המדינות החתומות על הסכם הגרעין, כולל רוסיה וסין, כדי לראות איך ניתן להמשיך בתהליך".

משרד החוץ האמריקאי חזר ואמר כי "ההצעה להיפגש עם נציגים איראנים בנוגע להסכם הגרעין עדיין על השולחן. אנו מאמינים שדיפלומטיה היא הדרך היעילה ביותר להבטיח שאיראן לא תשיג נשק גרעיני באופן בטוח וסופי". דובר משרד החוץ האיראני חזר מצדו על עמדת המשטר ש"אם ארה"ב מעוניינת בשיחות, עליה לכבד את הסכם 2015".

ואילו המנהיג העליון עלי חמנאי הכריז: "השגנו שני ניצחונות השנה. הראשון היה התבוסה של הטובח והרוצח (טראמפ), והשני שממשל ביידן הודה ארבע פעמים שלחץ מרבי נגד איראן היה שגוי ונכשל". הוא הוסיף כי "הרפובליקה האסלאמית עמדה בכל התחייבויותיה. לעומת הפרות ההסכם של המערב, הממשל המכובד שלנו לא עזב אותו. איראן נסוגה בהדרגה מחלק מההתחייבויות שלה, וזה הפיך. אם הצד השני ימלא את חובתו, איראן תשקול מחדש את החלטתה".