ראש ממשלת לבנון, חסן דיאב, איים היום (שבת) כי יפסיק לבצע את חובותיו, זאת כדי ללחוץ על הפוליטקאים במדינתו להקים ממשלה חדשה. "אם ההתבדלות תעזור להקים ממשלה מתפקדת, אני מוכן לעשות זאת. גם אם מעשה זה נוגד את אמונתי, משבש את המדינה כולה ומזיק ללבנונים", אמר דיאב בנאום שנשא.

כזכור, ממשלת לבנון התפטרה זמן קצר אחרי הפיצוץ הרחב שאירע בנמל ביירות בחודש אוגוסט בשנה שעברה. ראש הממשלה המיועד סעד אל-חרירי היה מועמד לראשות הממשלה, אך לא הצליח להקים ממשלה בגלל חילוקי דעות פוליטיים בינו לבין הנשיא מישל עאון. 

בנוסף לכך, לבנון סובלת ממשבר כלכלי חריף מאוד שפרץ ב-2019 המאיים על חייהם של תושבים רבים במדינה. ממשלה חדשה שתקום, יכולה ליישם רפורמות דרושות שיובילו לסיוע בינלאומי בגובה של מיליארדי דולרים. בתוך כך, ביום שלישי האחרון הגיעה הלירה הלבנונית לשפל חדש, עשרת אלפים לירות לדולר, והציתה מהומות רבות במדינה.

חסן דיאב (צילום: AFP)
חסן דיאב (צילום: AFP)

"האם המאבק על חלב אינה מהווה תמריץ ראוי להקים ממשלה ולסיים את הסכסוכים הפוליטיים?" אמר דיאב, בהתייחסו לאירוע בביירות בו קונים נלחמו על אבקת חלב.

היום, מוחים רבים הפגינו מול ההתאחדות הבנקאית בביירות בדרישה לגשת לפיקדונום, ולאחר מכן צעדו אל בניין הפרלנט במרכז העיר כדי להביע את תסכולם מהנעש הבמדינתם.

"המדינה עומדת בפני אתגרים עצומים שממשלה נורמלית לא יכולה לעמוד בפניהם ללא הסכמה פוליטית, אז איך ממשלת מעבר יכולה להתמודד עם האתגרים הללו?", אמר דיאב בסיום דבריו.