הפרשן לענייני ערבים של חדשות 12, אהוד יערי, שוחח הבוקר (ראשון) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב-103FM אודות ניסיון ההפיכה שסוכל בירדן, וניתח את המתרחש בממלכה ההאשמית.

"ודאי שהופתעתי מהמהלך של המלך עבדאללה, כי זה לא משהו שהיה בקלפים הגלויים. אבל המתח במשפחת המלוכה הירדנית איננו חדש, מפני שעבדאללה הדיח את אחיו למחצה חמזה מתפקיד יורש העצר כבר לפני שבע שנים, וחמזה הוא דמות מאוד פופולרית גם בציבוריות הירדנית, גם בצבא. זאת בניגוד ליורש העצר הנוכחי הנסיך חוסיין, בנו של המלך עבדאללה, שאין לו אותה אהדה שזוכה לה אחיו למחצה של המלך", אמר יערי.

"חוסיין רצה והכין את עבדאללה לרשת אותו, שלח אותו לצבא להיות מפקד מצליח למדי של הקומנדו הירדני. זאת הייתה תמונה בלתי נשכחת - המלך חוסיין גוסס, חוזר הביתה מארה"ב לאחר טיפולים לסרטן, בשדה התעופה מחכה לו אחיו חסן, יורש העצר, הוא לא לקח אותו איתו במכונית הפתוחה בנסיעה לארמון ומיד אח"כ מודיע שהוא מדיח אותו מתפקיד יורש העצר וממנה את בנו עבדאללה", הוסיף.

"חסן פעם אמר לי שבירדן הוא פרסונה סמי-גרטה, אישיות כמעט רצויה. זאת אומרת שמאז אסור לו לתת הופעות ולהתראיין בירדן אבל מותר לו לתת נאומים, לכתוב מאמרים ולהופיע ברחבי העולם. זה הסידור שם. כרגע מחזיקים את חמזה בבית תחת השגחה, לא ממש מעצר בית כנראה. אבל צריך לראות את זה כמהלך מונע מצד המלך כדי להבטיח את מקומו של בנו. עבדאללה אמנם איש בריא אבל הפופולריות של חמזה הטרידה אותו לא מהיום", המשיך יערי.

כשנשאל ממה נובעת הפופולריות של חמזה, השיב: "הוא דמות אהודה יותר, אמו, המלכה נור, הייתה הרבה יותר אהודה מהמלכה מונא אמו של המלך עבדאללה. צריך לשים לב לעובדה שמי שנעצר ממש הוא באסם עוודאללה, שהיה יד ימינו ואיש אמונו הכי קרוב של עבדאללה עד לפני כמה שנים. השאלה מדוע הוא? האם סתם היו יותר מדי דיבורים של ביקורת? והמלך לא רצה לתת לה להתפתח עוד יותר. היות ובאסם עוודאללה היה הרבה בסעודיה האם צריך לחשוד שידם של הסעודים הייתה בעניין. הם מכחישים. הסעודים קפצו מיד היות שעוודאללה היה כל הזמן נוסע וחוזר מסעודיה ומיהרו לכבות את הכובע שמא יבער על ראשם.

לבסוף נשאל יערי האם זאת תחילתה של קריסת שלטון עבדאללה, והשיב: "לא רואה כרגע סימנים שהמשטר בסכנה מיידית. כללית זאת מדינה חלשה מבחינה כלכלית, עם צרות צרורות וחוסר סיוע מספיק של 'האחים' הערביים והיא נתונה גם במצוקה נוספת כי המיליציות של האיראנים מתיישבות להם על הגבול. זה הדבר שהירדנים מאוד חוששים ממנו, הם הרי המציאו את המושג הקשת השיעית. ירדן לא במצב טוב. ירדן כרגע יציבה פוליטית, המלך מחליף ממשלות בקצב מהיר מאוד. כרגע יש לו ראש ממשלה טוב שמנסה לעשות כמיטב יכולתו. המתח בין חלקים באוכלוסייה הפלסטינית גורמים לכך שהעבר ירדנים אין להם עניין לעשות ניסויים בשינוי בחצר המלוכה".